Műszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdőoldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

Hova vigyem az autóm javíttatni? Kiben bízzak?


Mindenki egy megbízható tisztességes autószerelőt, autószerelő céget szeretne megbízni gépjárműve javításával. Sajnos nem egyszerű a feladat, mert sok olyan cég van, ami nem kifejezetten az ügyfél érdekeit tartja szem előtt. Sajnos ebből van a több. Igyekszem egy pár hasznos tanácsot adni és megmagyarázni a furcsa jelenségek okát.

Az emberek többsége ódzkodik a maszek szervizektől és inkább a márkaszervizek fele húz a szíve. Amit nem biztos hogy jól tesz, bár a maszekok közt is vannak furcsa szerzetek. Lássuk akkor az első versenyzőt!

Márkaszervizek:

A márkaszervizek többsége a gépjármű eladásokból profitál főként. A kötelező szervizekre visszajáró ügyfelek számukra többnyire csak szükséges plusz. Ez azt jelenti, hogy az eladott gépkocsiknak kötelezően vállalni kell a szervizelésüket. Mint tudjuk, az ilyen szervizekbe főként 1-2 éves gépjárművek járnak amiknek nem túl sok hibája akad a fékpucoláson és a keréknyomás beállításán kívül. Előfordul a fékbetét-féktárcsa csere is néha napján. Tehát a szerelők munkáját nagyrészt az apró-cseprő javítások és a garanciális szervizek teszik ki.

Általában ezek a cégek nem fektetnek a szerelőikbe túl sokat (nincsenek túlfizetve) és többnyire kezdő szerelőkből áll a szerviz hátterük. Természetesen minden cégnél van egy pár tapasztaltabb szerelő, aki a komolyabb javításokat végzi, de többnyire kezdőket foglalkoztatnak. Félreértés ne essék, ezzel nem arra akarok célozni, hogy nem jól végzik a munkájukat, de többnyire a kerékleszerelésnél és az olajcserénél kimerül a feladatkörük. Minden szerelő így kezdi (én is így kezdtem). Akárhonnan is nézzük sajnos a kezdő szerelők több hibát vétenek, mint a tapasztaltabbak, tehát ezzel számolnunk kell…

Sajnos sok rémhírt hallunk arról, hogy egyes szervizeknél nem cserélik ki az olajat, levegőszűrőt, a gyertyát stb. Ennek nagyon egyszerű az oka-okozója. A munkások nincsenek megfizetve és rá vannak kényszerítve, hogy lopjanak, csaljanak és hazudjanak. Sajnos ez az igazság! Egyes márka szervizekben így vagy úgy, a kiírt szervizanyag nem jut el az autóig. Természetesen ez felszámolásra kerül még ha nem is lett felhasználva.

Hogy írjak jót is, a márkaszervizek többségének kötelezően meg kell venni minden célszerszámot a forgalmazott típusokhoz, mégpedig azért, hogy szakszerű munkát tudjanak végezni. Ez a felszerelés biztosítja, hogy ha Ön a gépjárművével oda látogat, akkor a legnagyobb valószínűséggel meg tudják állapítani a hiba okát, és meg is tudják javítani gépjárművét. A szerviz órabérek többnyire magasak, de ezért cserébe megtalálják a hiba valódi okát. Azt szokták mondani, ha Ők nem találják meg a hibát, akkor a meszekoknek esélyünk sincsen (ez ezért nem mindig van így, de így kéne hogy legyen).

Érdemes odafigyelnünk és olyan márkaszervizbe vinnünk gépkocsinkat ahol megbízható korrekt munkát kapunk.

+ Rendelkezésre áll minden célszerszám
+ Nagyobb az esélyünk a hiba megállapítására
- kevésbé tapasztalt szerelők dolgoznak (azért van kivétel)
- magasabb a szerviz órabér

Maszek műhelyek:

A maszek műhelyek profitja a szervizes munkákból származik. A cégvezetőnek, aki általában a műhelyvezető is érdeke olyan munkaerőt foglalkoztatni, akit a lehető legtöbb mindenre tud használni. Ezért a maszek műhelyekben általában tapasztaltabb szerelők dolgoznak. A tapasztaltabb szerelő minőségi munkára képes és kevesebbet hibázik.

A maszek műhelyekben többféle gyártmányú gépjármű megfordul, ezért ezek a cégek nem tudják megvásárolni az összes szükséges célszerszámot minden típushoz. A célszerszámok hiánya okozza, hogy nem minden hibát tudnak orvosolni a maszek szervizek.

Az alkatrészek többnyire bekerülnek az autókba, mivel a dolgozó jobban meg van fizetve és nem kockáztatja a jó állását pár tízezer forint pluszért.

A maszek szervizek ember közelibbek, rugalmasabbak és minőségi munkát végeznek, ha a feltételek adottak!

Sajnos nem mindig ilyen szép a helyzet, ezért egy pár olyan feltételt megszeretnék említeni, amit mindenképpel érdemes ellenőrizni, mielőtt egy maszeknál hagyja gépjárművét!

- a műhely rendelkezzen fékmérő berendezéssel (javítás után legalább ellenőrizni tudja mit is csinált valójában)
- nem árt ha egy lengéscsillapító vizsgáló berendezés is része a műhelynek
- kipufogógáz elemző berendezés (motorikus hibák diagnosztizálásához, ma már elengedhetetlen)
- legalább egy általános hibakód kiolvasó műszer legyen a műhelyben (mondhatni ez már alap feltétel, e nélkül modern gépkocsi javítani nem lehet. Ez az elektromos hibákra értendő ECM, BCM, ABS, SRS, stb. berendezésekben.)
- csápos emelő
- akna a futómű állításhoz.

Az itt felsoroltak az alap feltételek ahhoz, hogy egy maszek műhely minőségi munkát tudjon végezni! Ha ez nem adott, akkor inkább keressen egy másik szakműhelyt.

+ ember közelibb hozzáállás
+ kedvezőbb óradíjak
+ tapasztaltabb szerelők
- célszerszám hiány
- nem minden hibát tudnak felderíteni célszerszám hiányában

A fent leírtak csak azon célt szolgálnak, hogy nyitott szemmel járjunk és ne hagyjuk magunkat becsapni. Illetve remélem sikerült egy kis betekintést engednem az autójavító cégek működési mechanizmusába.

Én azt javaslom, válasszon egy olyan szerelő műhelyt, ami már bizonyított és maradjon hű hozzá, még ha néha hibáznak is. Sajnos nem sok korrekt cég van a piacon, ezért azt a párat mindenképp meg kell becsülni!


Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat