Műszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdőoldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

Mivel segíthetjük az autószerelők munkáját?


Partnereink és ismerőseink panaszkodnak, hogy az ügyfelek nem mindig a leglogikusabban gondolkodnak és cselekszenek.

Ebben a cikkben példaként felhozott történetek néhányótok szemében biztos ismerős lesz és talán többen magatokra is ismertek, de előre szólok, hogy ez a cikk nem azért íródott, hogy ezzel bárkit is megsértsünk! A cikk szándéka, hogy segítsétek az autószerelő kollégák munkáját!

Gépkocsi leparkolása a műhely előtt!

Vannak ügyfelek akik valamilyen logika folytán úgy gondolják, hogy a legjobb parkolási hely az autószerelő műhely bejáratánál pontosan a kapuban van.

Számomra teljesen érthetetlen módon, de időről-időre többen is leparkolnak a nyitott kapu elé és bezárják gépkocsijukat és besétálnak a munkafelvételre. Gyakorlatilag ezzel lebénítják az egész műhely működését, valamit a ki és bemenő forgalmat.

A szerelő kollégák tanácstalanul néznek egymásra, hogy miért törtét, ami történt. Megmondom őszintén, ha bárhol parkoló helyet keresek, akkor soha nem állok be senki kapujába. feltételezem, hogy azért van ott kapu mert ott vagy ki vagy be akar menni valaki. Az teljesen érthetetlen, hogy miért áll be valaki egy nyitott kapubejáróba, ami ráadásul egy autószerelő műhely bejárata? El is könyvelném, hogy van ilyen ha ez egyedi eset lenne, de ez szinte havonta előfordul.

Anno még amikor márkaszervizben dolgoztam, ez minden napos esemény volt, igaz ott volt egy tábla is, amire nagy betűkkel fel volt ríva - "Gépjármű kihajtás". Napi 1-2 ügyfél a táblával szemben parkolt le éppen hogy el nem ütötte.

Tipp:
  • ne parkoljunk a bejárat elé
  • biztosítsuk a ki és behajtást a műhelybe

Parkolás az udvaron!

A legtöbb műhelynek csak egy bejárata van és ezért értelem szerű, hogy az egyben a kijárat is. A bajárat után általában van lehetőség parkolásra jobb vagy a bal oldalon. Használjuk ki a lehetőséget és parkoljunk le oldalt. Ne hagyjuk a bejáratnál a gépkocsit úgy, hogy aki mögöttünk még be szeretne jönni annak esélye se legyen parkolni.

Figyeljünk a másikra is! Naponta több esetben szembesültünk azzal a helyzettel, hogy az ügyfél az udvar közepén parkolta le a gépkocsit, úgy hogy minden irányból blokkolt mindenfajta ki és behajtást. Szinte ráéreznek arra, hogy kell úgy megállni, hogy sakkban tartsák a műhelyt:)

Természetesen, ha megkérjük hogy parkoljon le oldalt, akkor többnyire segítőkészek, de nem egyszer volt már példa arra, hogy csak azt mondták - "Mindjárt megyek. Nem zavarok itt senkit!"

Tipp:
  • ha beérsz a műhely parkolójába tedd úgy le a gépjárművet, hogy ne zavard a ki és behajtást.
  • hagyd szabadon a műhelyajtókat is!

Kerékőr!

Ha átvizsgálás van a gépkocsin, és tudjuk, hogy a kereket le lesznek szerelve a gépkocsiról, akkor készítsük ki a kerékőrt, vagy legalább közöljük a munkafelvevővel vagy a szerelővel, hogy hol találja meg. Kellemetlen, ha nem találják és ezért az egész gépkocsit át kell kutatni. Az ügyfél jogosan érezheti azt, hogy kutakodtak a kocsijában, pedig csak a kerékőrt kereste a szerelő srác.

Sokatok számára biztos felmerül a kérdés, miért kell feltúrni a kocsit mikor ott kell lennie a pótkerék mellett. Sajnos nem mindenki gondolkodik ilyen logikusan! Azt kell, hogy mondjam többször találjuk meg a kesztyűtartóban, vagy a hamutartóban a kerékőrt, mint a pótkerék mellett.

Én azt javaslom, ha van KRESSZ táska, akkor abba tegyük bele, ha nincs akkor a pótkerék mellé valahova. Évi pár alkalommal előfordul, hogy több tíz perces keresés után felhívjuk az ügyfelet és mikor kérdezzük, hogy hol találjuk azt válaszolja, hogy - "Itthon van a szekrényben!". Gondolom sokan most a fejetekhez csaptok, de tényleg van ilyen és nem is olyan egyedi az eset! Kérdezem én. hazamegy, ha defektet kap és kiveszi a vitrinből majd vissza a kocsihoz? Ilyen is van!


Tipp:
  • tájékoztasd a munkafelvevőt vagy a szerelőt a kerékőr hollétéről
  • ne a vitrinben tartsd a kerékőrt, hanem a gépkocsiban
  • a kerékőr legyen vagy a KRESSZ táskában vagy a pótkerék mellett, esetleg készítsd ki a szerelőnek!

A szerelők rémálma! Az arany mondat!

Meg kell mondjam egy olyan mondat van amivel egy szerelőt vagy éppen a cégvezetőt ki lehet hozni a béketűrésből és kiharcolni a lehető legnegatívabb hozzáállást!

"Amióta elvittem a gépkocsit Önöktől azóta xy baja van és ." - kezdetű mondatok. Szerencsére ilyen esetek szerelő ismerőseink elmondása szerint igen ritkán fordulnak elő, de sajnos az ember néha belefut kellemetlen ügyfelekbe.

Ezek a mondatok, akkor a legbosszantóbbak, amikor a szerencsétlen szerelő még véletlenül sem nyúlt ahhoz az alkatrészhez, amit éppen panaszol az ügyfél. Természetesen helytálló a reklamáció, ha éppen a javított alkatrésszel összefüggésbe lehet hozni az újonnan keletkezett hibát.

Például egy vízpumpa csere után az egyik gumicső bilincsnél szivárog a víz. Ebben az esetben teljesen jogos a reklamáció. De van, hogy az ügyfél bejön egy olajcserére és pár nap múlva visszajön, hogy csöpög a víz a gépkocsiból. Természetesen váltig állítja, hogy azóta csöpög mióta olajcserén volt.

Na ezek a nehéz pillanatok egy autószerelő életében! A szerelő tudja, hogy nem nyúlt ahhoz az alkatrészhez, ami a csöpögést okozza, de az ügyfél meg akarja győzni, hogy az Ő hibája. Sokszor azt is mondják - "Furcsa véletlen talán, hogy éppen azóta csöpög a vizem mióta itt voltam?". Erre nem lehet mit mondani, főleg azért nem mert az ügyfél rend szerint ilyenkor már dühös és látni rajta, hogy nem fogja megérteni bármit is mondunk. Próbáljunk meg magyarázatot találni az újonnan keletkezett hibára és ne rögtön a szerelőt hibáztassuk.

Tipp:
  • ha javítás után rosszabbnak érezzük a gépkocsit vigyük vissza a szerelőhöz
  • panaszoljuk el az újonnan tapasztalt hibát, de ne tegyük hozzá hogy - "Azóta van mióta itt voltam.". Ha a szerelő látja, hogy az Ő hibája volt rendszerint garanciába megcsinálja, ha nem akkor el fogja mondani, hogy mi okozza a hibát. Ezután már látni fogjuk, hogy köze van e az előzőleg elvégzett javításhoz vagy sem.
  • kérjük ki egy független szerelő véleményét, ha nem hiszünk a szerelőnek (akár itt az oldalon is)
  • ha megvan a független vélemény, akkor már látjuk okozhatta e a hibát az előzőleg elvégzett javítás.

Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat