Műszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdőoldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

A légzsák eltörheti az orrcsontunkat?
Hogyan védekezzünk?

Gondolom érdekesnek találja, hogy ami a biztonságunk érdekében lett kifejlesztve éppen az okozza sérülésünket.

Kinyílt légzsák. Egy bizonyos lassulás alatt a légzsákok nem nyílnak ki, mert egy kisebb koccanás alkalmával nem lenne jó ha pár százezer forint kárunk keletkezne. A "lassulást" azért írtam, mert ha mi csak 20 km/h-val haladunk, de szemből nekünk rongyolnak 150 km/h-val, akkor már nem árt ha kinyílik a légzsák a gépkocsiban. Ha például 20 km/h-val a falnak megyünk nem minden esetben nyílik ki a légzsák. Tehát nem a sebességünktől függ, hogy éppen nyílik vagy sem!

A légzsákhoz hozzá tartozik mint biztonsági felszerelés a biztonsági öv. Ezt a szerkezetet előszeretettel nem használják az autósok. Sajnos ezt nagyon rosszul teszik, mivel életet menthet, valamint egy kellemetlen orrtöréstől kímélhet meg.

Most érkeztünk el arra a pontra, ami egy kis magyarázatot igényel. Miért töri el az orrunkat a légzsák? Azért, mert nem kötjük be azt a fránya övet még akkor sem, ha a műszer egész úton csipog a fülünkbe és a piros lámpa kiégeti a szemünket! Az orrtörés oka az, hogy ütközéskor az öv nem gátolja meg, hogy a testünk előre zuhanjon, így a légzsák nyitásának pillanatában olyan közel kerülünk a műszerfalhoz, hogy szabályszerűen orrba vág a hirtelen kinyíló légzsák.

A kérdés, jogos. miért nyílik ki a légzsák, ha tudja hogy az öv nincs bekötve? Egyszerű erre is a magyarázat! A tervezők úgy gondolták, jobb egy orrtörés, mint egy luk a homlokon. Ez tudom elég durva, de valóban e miatt van!

Övefeszítő:

A régebbi légzsák nélküli gépkocsik közül van néhány, ami rendelkezik övfeszítő mechanikával. Ennek az a szerepe, hogy ha ütközünk, akkor ne engedje előre repülni a testünket. Ezt a műveletet úgy oldja meg, hogy megfeszíti a biztonsági övet, ezzel minket az üléshez "présel". A régebbi gépkocsikon ez mechanikusan történik az újabb gépjárműveken elektromosan vezérelt (Légzsák vezérlő egységgel SRS).

A leírtak alapján nem árt elgondolkodni az öv fontosságáról! Mindenki tudja, hogy életet menthet, mégsem kötik be. Modernebb gépkocsik addig nem indíthatók még a biztonsági öv nincs bekötve. Biztos látott már olyat, hogy a vezető mögött volt bekötve az öv. Soha nem értettem, és nem is fogom megérteni, hogy ha már vesződik azzal, hogy maga mögött bekösse, vagy behajolva az autóba előre bekösse, akkor mért nem tudja ezt magán keresztül megtenni?

Remélem mostantól Ön is bekötött övvel fog autózni!


Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat