Műszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdőoldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

Motorolaj mennyiség ellenőrzése - Olajcsere után?


Olaj és olajszint

Rengetegszer kérdezik tőlünk az ügyfelek, hogy „A gépkocsi motorolaja mennyire koszos? Az olajcsere mikor esedékes?” Erre kétféle választ lehet adni, az egyik az hogy hazudunk és azt mondjuk – „Nagyon koszos! Ezt le kell cserélni!!!” vagy korrektek vagyunk és azt mondjuk, hogy – „Nem megállapítható!” Ismerek néhány kollégát aki tapintásra is megtudja mondani bevallása szerint. „Ez már a szakma csúcsa!”- erre én ennyit mondok.

A korrekt válasz után jön rögtön a részünkről még egy kérdés, mégpedig az, hogy – „Mikor volt a gépkocsiban olaj cserélve?” Ez a korrekt hozzáállás, amikor a szerelő megkérdezi és nem rögtön a legjobb olajból el akar adni nekünk két cserére valót, mivel most akciós!

A gyártók már elég széles intervallumok között határozzák meg az olajcsere periódusokat. Ezt típusa válogatja. Körülbelül 7.000 és 35.000 kilométer megtétele után ajánlatos olajat cserélni a gyártók szerint. Ez természetesen azt jelenti, hogy azzal az olajjal, amit Ők ajánlanak. Más vagy rosszabb minőségű olajjal nyilván kevesebbet futhat a gépkocsi.

Mi azt javasoljuk, függetlenül a gyártók irányelveitől, hogy a benzines személygépkocsikban 15.000 Km megtétele után vagy egy év elteltével cserélje le a motor olajat. Amelyik előbb bekövetkezik. Tehát ha az elmúlt évben csak kitoltuk a garázsból az autónkat, lemostuk és vissza, akkor is évente egyszer olajcsere szükséges!

A dízel gépkocsikban mi azt javasoljuk, hogy 7.000 Km megtétele után vagy szintén egy év elteltével olajcserét kell végezni. A dízel autókban jobban szennyeződik az olaj a korom miatt ezért szükséges az olajcsere hamarabb.

Olajszint

Az olajszint ellenőrzéskor a gépkocsi lehetőleg ne egy meredek utcában álljon, hanem viszonylag vízszintes felületen. Arra figyeljünk oda, hogy a motor legalább 5 perce álljon a nívópálca kihúzása előtt, mert idő kell még az összes olaj lefolyik az olajteknőbe.

Húzzuk ki a nívópálcát, töröljük meg és dugjuk vissza, majd húzzuk ki újból. Lehetőleg ne emeljük magasba az olajosabbik végét, mert lehet hogy azt fogjuk tapasztalni, hogy több olaj van a gépkocsiban mint amennyit valamikor beletettük (az olaj le fog folyni a pálcán így meghamisítja a mérést). Tehát tartsuk továbbra is lefele, majd nézzük meg meddig olajos a pálca.

A pálcán két jelölés van egy minimum és egy maximum. Valószínű nem lesz ráírva, ezért ami a kezünkhöz közelebb van az a maximum. A lényeg hogy a két vonás között legyen az olajfilm széle.

Ha a maximum felett van, akkor mérjük meg még egyszer, vagy szerződjünk le gyorsan egy olajcéggel:) Egyébként előfordulhat, hogy a jelölés felett van a szint. Ha nagyon (1-2 centivel), akkor forduljunk szervizbe a problémával.

Ha a minimum alatt van, akkor a legközelebbi benzinkúton (amit nem ajánlok) vagy szervizben pótoltassuk. Ugyan olyan viszkozitású olajat kell utána önteni, mint ami az olajcserénél tettek bele (10W/40, 15W/40, 5W/30, stb.)

Ha a két vonás között van, akkor semmi probléma, mehetünk tovább!

Amit még nem árt tudni, hogy a legtöbb gépkocsiban a két jelölés közötti szakasz pont 1L olajnak megfelelő mennyiséget jelöl. Tehát ha minimumon van, akkor ha 1L olajat öntünk bele, akkor pont elérjük a maximumot. Ezt az információt azért osztom meg veletek (Önökkel), mert töltőállomásokon (tisztelet a kivételnek:) ) rendszerint ez a mennyiség megduplázódik! (C14NZ OPEL CORSA-ba ritkán fér 6L olaj azt hiszem, hacsak nem kupakig akarjuk tölteni)

 


Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat