Muszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdooldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

Astra f rángatás

A témát 2009.05.14. -án/én nyitotta meg zskaresz.
Felhasználónév: Jelszó: Oldal frissítése
A szöveget figyelmesen írd meg, mert módosításra egyenlore nincs lehetoség!
zskaresz téma leírása. 2009.05.14. 10:25 |
Sziasztok!

Van egy astra f 1.4 16v benzines autóm. A problémám az, hogy mostanában azt csinálja, időnként el kezd rángatni, ezt a jelenséget akkor tapasztalom, mikor pl: kanyarhoz érek, vissza vált 3-ba, kanyarból ki és gáz a kocsi rángatni kezd, de nem egyből, darabig megy aztán elkezdi, aztán ahogy haladok esetleg gyorsítok abba hagyja. De hozzá teszem ezt akkor is csinálja ha ép állok elindulás 1 gond nincs,2 haladok 2-3 mp rángat,abba hagy, 3-as megy 2-3 mp rángat, abba hagy, 4-be teszem szintén megy haladok és rá egy 2-3 mp eltelte után kezdi, és abba hagyja. Megnéztem a benya szűrőt nem koszos, az autóm indul rendesen de érdekes ha sportosabban indulok nem csinálja. Szerintetek mi lehet a gond?

Előre is köszönöm.
zoli7309 hozzászólása. 2012.10.25. 10:54 |
takig: Szia. Első lépésben pucold meg az alapjárati motort aztán az EGR szelepet. ha még mindig nem jó akkor jön a gyújtás! Elosztófedél,rotor,gyertyák,kábelek.Azonnal ne vegyél újat csak pucold meg és nézd át! Üdv Zoli7309
takig hozzászólása. 2012.10.24. 20:46 |
Sziasztok! Segítségre lenne szüksegem. Van egy Opel Astra f-em, 2.0 16V (x20xev, 136le). Azt a problémám hogy hidegen is néha de melegen sűrübben kezd elmenni az alapjárat, szépen elkezd csökkeni, és néha még le is áll. a Mákik gond, hogy alacson fordulaton mindha fulladna mikor gázt adok, s egyszer csak elkezd húzni. Kérlek valami tippet az orvoslásra adjatok nekem. köszi elre is.
Üdv.: TakiG
zoli7309 hozzászólása. 2012.10.24. 18:19 |
robi555: Szia Robi Astra c16nz motorom van légyszi ird körül hogy hol találom mert csak az alapjárati motort tudom,hogy hol van. Egyébként az enyém üzemi hőmérséklet elérése után hörög és le áll nem megy tovább.A "SÁRGA ANGYAL" szerint a gyújtó trafó a ludas. Szerinted lehet? köszi a választ Üdv Zoli
Moni hozzászólása. 2012.08.10. 06:41 |
Fiúk !!!!!!!!!!!!!! Segítségeteket kérem!!!!!!!!!!!!! Opel Astrám van (F) 1997-es évjárat, elment a vezérlés és vízpumpa is feladta, Köszönöm Rolandnak az alkatrészt, nótika neked köszönöm a szerelést! Tehát ki lett cserélve, azomban valami más lehet a baj. Kapkod levegő után,fulldoklik, iszonyatosan pörög a motor, valami tipp kellene, mi a fene lehet vele! Köszönöm a segítségeteket!!!!!!!!!!!!!!!!​!!!!!!!!!!!!!!!
robi555 hozzászólása. 2012.07.11. 15:10 |
zskaresz: Sziasztok! Biztosan EGR hiba okozza a rángatást! Nekem volt F és G Astrám is, minkét esetben ki kellett tisztogatni a lerakódott koromtól és újra működött egy darabig. De a legjobb megoldás, ha levakolod valami vékonyabb lemezzel (körbevágott sörös doboz palástja is megteszi), így teljesen kiiktatod a rendszerből. Nekem működött mindkét autómnál, nem világított hibajelző lámpa és nem állt át vészüzembe sem. Próbáld meg, spórolsz rajta egy új EGR-t, ami 30.000-60.000.- forint.
Üdv
Robi
zskaresz hozzászólása. 2012.07.03. 18:29 |
Sziasztok!

Igen rég jártam itt, és gondoltam megosztom a régebbi rángatási hiba okát. Kezdem azzal, sokszor úgy indultam, hogy a kuplungot hirtelen felengedtem, és a gumik már fel is sírtak, és mentem is. De a lényeg, sok ilyen nem tesz jót a váltónak, az igen érzékeny szerkentyű, és a lényeg szét ment a váltom difije, oltári nagy holt játékkal bír a tengely, simán elfordítom mind két irányba mire érezhető lenne a kapcsolat. Még mindig így járok vele és hála istennek még megy,azóta persze én is vissza vettem. A lényeg mivel ki hagy a váltó a difinél, elkezd rángatni, ha mész rendesen nem csinálja,de ha lassulni kezdesz és nem adsz gázt kezdi a rángatás, és ilyenkor van az a két tengely nem forog egyszerre, ha épp elkapja kezdi a rángatást,amíg nem adok neki gázt. Hát röviden ennyi. Ha valakinek hasonló hiba jelensége van, szélszerű megemelni a gép sárkányt és kézzel megforgatni a tengelyt, ha sok a holt játék, lehet gyűjtögetni, és végezetül mikor vizsgára készítettem fel a gépszőrnyet, meg emeltem az egyik oldalt (pontosan) nem emlékszem melyiket de gondolom a tengely megint jól helyezkedett el, mert abba hagyta, a műszaki-ig és utána 1 napig nem volt ilyen hiba. Aztán utána megint kezdte elölről.És a mai napig is csinálja :-)

Hát ennyit erről.
JarMuvesz_Kft hozzászólása. 2011.07.22. 18:43 |
zskaresz:
Javasolt a befecskendező szelep tisztíttatása ultrahangos tisztítókádban!
Lehet hogy ragad a szelep.
karzol hozzászólása. 2011.06.06. 15:54 |
Sziasztok!
Hasonló problémám van, kezdem a kályhától:
autó: Opel Astra F, x14nz, kb. 110 000 km
Eleinte meghatározatlan időközönként rángatott, volt hogy le is fulladt, de utána újra beindult és ment. Üzemanyagszűrő csere és egy flakon Spuri adalék 1 tank benzinhez alkalmazás után egy jó darabig semmi gondja, de mostanában megint elkezdte, bár rángatás nincs, de néha akár menet közben, akár álló helyben egyszerűen leáll, de pöccre újraindul. Jellemzően 15-20 km megtétele után (tehát bemelegedett motornál) jelentkezik.
Ami különlegesség: előfordult, hogy üresben gurulás után sebességbe rakva hiába nyomtam a gázt, motorfékkel lassult a járgány, motor nem állt le, 5 mp-es félreállás után mehettem tovább.
Nagyon idegesítő a hiba, mi lehet vajon? Lehet, hogy az AC pumpába jutott szennyeződés?
Várom segítségetek, nem szívesen adnék ki találomra alkatrészekre komolyabb összegeket.
Dugulás valószínűbb, vagy elektromos gond?

Köszönöm előre is
karzol hozzászólása. 2011.06.06. 15:54 |
Sziasztok!
Hasonló problémám van, kezdem a kályhától:
autó: Opel Astra F, x14nz, kb. 110 000 km
Eleinte meghatározatlan időközönként rángatott, volt hogy le is fulladt, de utána újra beindult és ment. Üzemanyagszűrő csere és egy flakon Spuri adalék 1 tank benzinhez alkalmazás után egy jó darabig semmi gondja, de mostanában megint elkezdte, bár rángatás nincs, de néha akár menet közben, akár álló helyben egyszerűen leáll, de pöccre újraindul. Jellemzően 15-20 km megtétele után (tehát bemelegedett motornál) jelentkezik.
Ami különlegesség: előfordult, hogy üresben gurulás után sebességbe rakva hiába nyomtam a gázt, motorfékkel lassult a járgány, motor nem állt le, 5 mp-es félreállás után mehettem tovább.
Nagyon idegesítő a hiba, mi lehet vajon? Lehet, hogy az AC pumpába jutott szennyeződés?
Várom segítségetek, nem szívesen adnék ki találomra alkatrészekre komolyabb összegeket.
Dugulás valószínűbb, vagy elektromos gond?

Köszönöm előre is
Akos hozzászólása. 2009.09.02. 12:16 |
zskaresz: Szia!

Ilyennel még nem találkoztam... én minden esetben leforrasztom a csatlakozókat... az a biztos.
zskaresz hozzászólása. 2009.08.30. 00:05 |
Szia Ákos!

Nem tudom biztosra, hogy találkoztál már ilyennel, de megosztom veled/veletek. A benzin azért nem jutot elölre (amugy minden jol volt megcsinálva) mert a szivattyun van a +, és - érintkezési pont, ezt ha létezik bevonták valami védő rétegel és csak a véletlenen mult, hogy én ujra kiszedtem a szivattyut, és akkor vettem észre valami sárga réteg van rajta olyan gumis, mint a pálmatex padloragaszto. Ezután megtisztitottam az adot érintkezési pontokat, vissza raktam a szivattyut és láss csodát a 3 inditásra beindult a motor. Mondanom sem kell, hogy menyi időm ment el és csak 1 apro dolog miatt nem indult. Persze az ideg majd szétvert. Hát röviden ennyi, mondom ha létezik ilyen kérlek ird meg. Elöre is köszönöm. csak kiváncsiságbol.
Akos hozzászólása. 2009.08.19. 22:12 |
zskaresz: Nem lett felcserélve a szivatyúra vezető vezetékek? Illetve a két csövet is fel lehet cserélni...

Valószínű ez lesz a hiba oka...

Extrém esetben a szivatyún van egy túlnyomás szelep... ha az nyitva van, akkor visszaforog a benzin a tankba. Ezt nézzétek meg utoljára.
zskaresz hozzászólása. 2009.08.13. 18:15 |
Szia Ákos!

Ujra itt vagyok,mert ugyan is, valoszinüleg a rángatás a benzinszivattyú miatt volt. De kicseréltük a szivattyút ujra és a probléma az nem szivja fel a benzint. Minden jo, vezeték,bizt,relé, a szivattyú indul. A kérdésem miért nem jut benzin elölre. Még a benzin szürőt is kicseréltem.

Elöre is köszönöm segitséged. Károly
Akos hozzászólása. 2009.05.15. 16:50 |
zskaresz:
Ha "bubu":) nincs akkor, nem trafó.

EGR-től lehet... ez sem mindig rossz. Nem kell szétszedni, csak meg kell járatni és ki kell mosni koromoldóval. Ha más nincs, akkor csavarlazítóval kell beáztatni és közben járatni.

A leírt cikkben, amit lejjebb linkeltem, ott le van írva hogy kell javítani.

Én másra nem tudok gondolni… esetleg ha régen volt gyertya cserélve, akkor cseréld ki, ettől nem jellemző. Ha nem ír ki hibát, akkor trafó vagy EGR szerintem. De az a biztos ha szervizbe megnézik géppel.
zskaresz hozzászólása. 2009.05.15. 15:49 |
Ákos: Köszönöm a részletes esetleges hiba lehetőségek ismertetését. Egy valamit nem mondtam, tehát ne úgy képzeld el, hogy ez állandó és folyamatos lenne, menni tudok a kocsival. Most írok neked, és nem rég jöttem vissza most nem csinálta. Enyenlőre csak a bubut néztem hallgattam meg, de egyenletes a hang nincs elváltozás, ahogy írtam időnként csinálja. De nagyon szépen köszönöm segítséged. Még valami én jó múltkor kiszedtem az egr szelepet, és igen koszos volt, meg tisztítottam ahogy lehetett, de nem tudtam szét szedni,mert ha jól emlékszem 2 részből áll. A műszerfalon nem jelez semmi hibát.

Üdv:Károly
Akos hozzászólása. 2009.05.14. 20:19 |
zskaresz: Szia!

Kicsit nehéz virtuálisan, de mint már sokszor említettem a leggyakoribb hiba a trafósor (gyújtótrafó) és az EGR szelep. Mindkét berendezés tud ilyen hibajelenséget produkálni.

Gyújtás, vagy keverékképzés probléma lesz.

1. Próba:
Indítsd be a kocsit menj egy kört vele (meleg legyen), majd hagyd alapjáraton. Menj hátra a kipufogóhoz és hallgasd milyen hangot ad... ha egyenletes, akkor nem trafó nagy valószínűséggel, ha hallasz duhogást-puffogást (bubu-bubu:) ) néha kimarad, akkor lehet hogy trafó. A legtöbb esetben, ezt ki is írja a leolvasó, illetve kigyullad a hibát jelző lámpa.

2. Próba:
Ha csak menet közben csinálja a kimaradást és ezt terhelés váltás után (gáz, vagy motorfék), akkor lehet EGR szelep hiba. Ezt műszerrel lehet ellenőrizni, ha szerencséd van, akkor éppen rossz lesz mikor nézik és ki lehet szűrni. Ki kell pucolni... ehhez itt egy cikk:
Link

3. Próba:
Üzemanyag elfogyást okozhat az elektromos üzemanyag szivattyú hibája is. Menj olyan helyre ahol tudsz haladni (nincs forgalom) válts fel 2. ba és 4.500 felett tartsd meg a fordulatot (kb. 1 percig. Tovább nem érdemes). Ha egy idő után rángatni kezd és nem akar menni, akkor lehet hogy az elektromos üa. szivattyú kezd bedögleni... nem tud megfelelő nyomást létrehozni, ezért nem kap a kocsi elég üzemanyagot.

Hirtelen ez jutott az eszembe de és EGR hibára gondolok!

 


Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat