Muszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdooldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

opel egr-szelep, olajminőség

A témát 2009.05.22. -án/én nyitotta meg Tibi.
Felhasználónév: Jelszó: Oldal frissítése
A szöveget figyelmesen írd meg, mert módosításra egyenlore nincs lehetoség!
Tibi téma leírása. 2009.05.22. 04:54 |
2002-es évjáratu, 1.6-os, 75000-km-t futott opel zafirám van. Öt éve van nálam az autó és a napokban cseréltem már
másodszor EGR-szelepet! 5w-40.-es olaj van benne, amit a könyv is előír. Lehet helyette 10w-s olajat is használni? Milyen olajat tegyek bele, hogy ne kormolódjon el ilyen hamar? Külümböző fórumokon azt hallottam, hogy a GM. opel olaj nem a legmegfelelőbb választás és nem szerencsés külön adalékokat beletenni az olajba. Inkább olyan olajat kell vásárolni amelyikben van már eredetileg adalékanyag. Fedi a valóságot?
Baderlaszlo hozzászólása. 2012.12.16. 15:58 |
opel zafirám hidegen nem vagy nagyon nehezen indul
Akos hozzászólása. 2010.03.30. 18:53 |
Nincs amit!
tatisa hozzászólása. 2010.03.18. 20:03 |
Akos: Köszönöm!
Akos hozzászólása. 2010.03.18. 18:25 |
tatisa: Szia! Sok a kérdés, de igyekszem szétszedni.

1. EGR
- Ki kell olvasni műszerrel a hibatárat
- le kell tesztelni az egr működését
- ha hibás, akkor meg kell tisztítani
- ha nem javítható, akkor csere

2. Vízhőfok
- valószínű valami elektromos hiba ha minden vacakol
- üzem meleg motornál mérni kell egy ellenállást a vízhőfok jeladón
DATA-ban benne vannak az optimális adatok.
tatisa hozzászólása. 2010.03.16. 21:49 |
1999-es Astrám van, a szerelőm szerint EGR szelep a probléma, mert gyakran kivillan és néha égve is marad a motor kontroll lámpa, valamint a vízhőfok mérőm sem megy fel 90fokra, végig a nullán marad, illetve a műszerfalon nem működik a digitális óra és hőmérséklet kijelző. Ez elektronikai hiba lesz? és akkor megoldás ha számítógéppel végig futtatják az összes hiba kódot, vagy csak simán cseréljünk EGR szelepet, nézzük át jól a termosztátot meg a kábeleket és a biztosítékokat?
Akos hozzászólása. 2009.05.25. 19:49 |
Tibi: Szia!

2002 és előtti gépkocsinál:
60.000 Km vagy 48 hónap
120.000 Km vagy 96 hónap
180.000 Km vagy 144 hónap
240.000 Km vagy 192 hónap
300.000 Km vagy 240 hónap

2003 és utáni gépkocsinál:
90.000 Km vagy 72 hónap
180.000 Km vagy 144 hónap
270.000 Km vagy 192 hónap

Kicsit zavarosan határozza meg a DATA:
2002 és előtti gépkocsinál minden 60.000 Km után vagy 48 hónap elteltével.
2003 és utáni gépkocsinál minden 90.000 Km vagy 72 havonta.

A vagyot úgy kell érteni, hogy amelyik előbb bekövetkezik. Ha nem mész 48 hónap alatt csak 200Km-t akkor is ki kell cserélni.
Tibi hozzászólása. 2009.05.24. 16:12 |
Szia!
Azt szeretném még megkérdezni, hogy Z16XE-motoros Zafiránál
mennyi km. után kell vezérműszíjat cserélni?
Köszi.
Akos hozzászólása. 2009.05.23. 20:00 |
Tibi: Szia!

Ok... csak van aki 30.000 nél cserél olajat, ezt akartam kiszűrni. Egyébként 15.000 Km-enként elég ha cseréled előbb felesleges. Dízelnél 7.000 Km-enként illik.

Többnyire az olaj (minősége) határozza meg, hogy mikor kell cserélni. Azt szoktam mondani, hogy benzinesnél 15.000 Km VAGY évente egyszer legalább. Amelyik hamarabb bekövetkezik.
Tibi hozzászólása. 2009.05.23. 14:07 |
Akos: Szia!

15.000km.-ként cseréltem idáig. Az utolsó csrénél 10.000km-nél cseréltem. És most lesz majd a napokban aktuális a következö
olajcserém 10.000km-nél járok.
Akos hozzászólása. 2009.05.22. 20:57 |
Tibi: Szia!
Igen az AUTO DATA is ezt mondja:)

Én nem tudom mit mond a gyár... de szerintem bármikor bele rakhatod a 10W40-es olajat. Ha a katalógus írja bele akkor bele lehet rakni. Márpedig írja.

A gyár sok mindent mond pl. azt is hogy 0,6-0,8L olajfogyasztás 1000 Km-en elfogadott. Szerintem nem elfogadott... az Opel visszaesett a Skoda 120 szintjére... de még lejjebb. mert még azok is elmentek olajcserétől olajcseréig 4L olajjal.

Egyébként milyen rendszerességgel cseréled az olajat?

Ajánlom figyelmedbe:
Link
Tibi hozzászólása. 2009.05.22. 20:24 |
Akos: Szia!
Ezek szerint tehetek bele shell 10w-40. es olajat?!
Igaz, hogy 10w-s olajat 100.000km. után ajánlatos beletenni?
Köszönöm a sgítségedet!
Üdv.: Tibi
Akos hozzászólása. 2009.05.22. 17:25 |
Tibi: Szia!

Nem kell feltétlenül új szelepet venni, az esetek 90%-ában javítható. Egy alapos tisztításnak kell kitenni. Írtunk is egy cikket evvel kapcsolatban, gondolom megtaláltad:
Link

A cikkben főleg a házi megoldásról van szó, de léteznek professzionális korom oldó megoldások (ultrahangos koromoldó berendezés, ezt főleg porlasztócsúcsoknál alkalmazzák. Igen költséges megoldás. Vagy speciális koromoldó folyadék. Ha más nincs, akkor WD-40 vagy egyszerű csavarlazító.)

5W40-es olaj viszkozitása magas (híg), ezért könnyebben eltávozik a réshézagokon.

Megnéztem az AUTO DATA-t nekd és mediterrán éghajlathoz jó a 10W50-es Szintetikus olaj is valamint a 10W40-es szintetikus is. Z16XE motorhoz néztem, ellenőrizd!

Ha vastagabb olajat használsz, akkor kevésbé fog lerakódni. Általában az OPEL olajat ajánlják hozzá.

Tipp:
- tegyél bele jobb minőségű olajat, amihez azt írják hogy a korom lerakódását gátolja (SHELL olajok általában ilyenek)
- adalékot he használj, illetve ha nem válik be a jó minőségű olaj akkor próbáld ki a "Wynns" névre hallgatót. Én nem hiszek ezekben a szerekben bár néha tényleg segít a problémán.
- használd a gépkocsit egy kicsit sportosabban, a korom azért is keletkezik, mert nem tud kiégni rendesen a szelep... persze a fő ok a motor gyári hibáiból adódik.

Amit írtál azt kell csinálni, próbálkozni kell másfajta olajjal, de nagy csodára ne számíts, mert sajnos ez konstrukciós hiba.

 


Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat