Muszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdooldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

OPEL ASTRA G

A témát 2012.02.20. -án/én nyitotta meg vegro007.
Felhasználónév: Jelszó: Oldal frissítése
A szöveget figyelmesen írd meg, mert módosításra egyenlore nincs lehetoség!
vegro007 téma leírása. 2012.02.20. 06:53 |
Üdv.az astrám 2.0 literes diesel és nem akar menni nincs ereje hidegen .melegen se megy rendesen de jobban mint hidegen.nem mutat ki semmit a hibakereső,az EGR tiszta mint az uj ,működik.a légtömegmérő is uj.autoszerelő vagyok ,de ehhez túl kevés.köszi előre is
Gastra hozzászólása. 2013.05.30. 13:10 |
Csabagyongye: Map-tól nem áll le szerintem se. Egr-től inkább, ha nyitva megragad.
Gastra hozzászólása. 2013.05.30. 13:09 |
Sziasztok!

2003végi z14xe G astra-val kapcsolatba szeretném segítségeteket kérni. Az autóban 150e km van, Egr szelep lezárva egy lemezzel körülbelül 130e km-nél. Egy évvel és kb. 8e km-el ezelőtt egyik napról a másikra elment az alapjárat. Előtte ritkán (összesen maximum 5ekm) volt kis arányban etanol tankolva, de az üzemanyagszűrőre odafigyeltem és melegítettük, nem forgattuk a motort. Az alapjárat eltűnésével enyhe rángatózásba kezdett és a fogyasztás növekedett jelentősen. Ekkor kitakarítottam a fojtószelepházat leszerelve, csöveket átnéztem és ha lekötöttem a map szenzort, volt alapjárat, de erőtlen volt és többet fogyasztott. Egy baleset miatt nem tudtam fél évig az autóhoz nyúlni, közbe 7e ft-ért computer olvasót hívtam, aki még az obd csatlakozóját se találta meg a segítségem nélkül és a laptopján futó szoftverekkel nem tudott kommunikálni az autóval. Végül azt mondta, a lekötött map szenzor láttán, hogy az a hibás 90%, vagy computer csere. Bízva szakértelmében vásároltam egy új mapszenzort. és 10percre lekötöttem az akkumulátort a hibatároló miatt. Hiba maradt! Ezek után egy opel szervizbe egr szelepet akartak cserélni. Mikor mondtam, hogy le van zárva egy vékony alumínium tömítéssel, biztosra mondták, hogy átégett cseréljem le. Szétszedtem: lemez, mint beszereléskor. Próbáltam nélküle is egy próbát, de semmi eredmény, amúgy működik rendesen a szelep. kb 1500-2e km megtétele után az autó egyre jobban reagált a gázra és erősödött. Ekkor visszakötöttem a map szenzort, egr-t visszazártam. Jelenleg erős a motor minden tartományban, de gyorsabban ejti a fordulatot üresben, mint a hibák megjelenése előtt. Hideg indításnál jár a motor 4-5mp-et, majd leáll, még akkor is, ha gázzal próbálom tartani. Második, néha harmadik indítás után nincs vele probléma, amíg nem áll megint pár órát az autó.
Jelenleg pedállal villogtatva az alábbi kódokat adja:
0405 Egr szelep
0301-04 gyújtáskimaradás 01-04hengeren
0105 Map szenzor
Multiméterrel próbáltam mérni szívott levegő, víz hőm érzékelőt (hőre változik az ellenállásuk), map szenzor és lambda szonda jelvezeték feszültséget. Mind a 4 érzékelő működik rendesen.
Válaszokat Köszönöm előre is.
norby19 hozzászólása. 2013.04.25. 18:33 |
udv.van egy 2001es g astram 1.6os.melegen nm indul csk ugy h ha kicsit meggazolom.hidegen pedig nagyon konnyen indul.semmi hibat nm jelez a muszerfal.a teszter azt mutatta hogy fotengely szenzor problema van.kicsereltem de ugy se indul.valami javaslat a problemara?koszonom elore is
Csabagyongye hozzászólása. 2012.11.06. 11:03 |
Üdvözletem!
2003-as G Astrám a múlt héten az autópályán hagyott cserben.
Teljesen leállt. Egy gyorsítás közben hiába nyomtam a gázpedált, a motor ugyan nem fulladt le, de még csak rángatva sem haladt tovább. Fölöttébb kellemetlen volt mivel hátul ült két kisgyermekem. Többször próbáltam újraindítani, de nem sikerült. Pedig szépen indult, de egyből leállt, mintha nem kapott volna üzemanyagot. Nem volt mit tennem elvontattam ahhoz a szervízhez ahol pár nappal előtte jártam EGR szelep probléma miatt. -Akkori beavatkozásnál programozva kiiktatták az EGR szelepet és azt mondták az autó működni fog, és a hiba nem jelentkezik többé.- Én azt gondoltam, hogy a lerobbanásom összefüggésben van az EGR szelep programozással stb. (most is gyanakszom) de az említet szervíz azt állította, hogy ettől független volt a hiba és a Map szenzor meghibásodását nevezték meg a leállás okaként, amit persze alkatrészestül, javítási munkástul kifizetettek velem.
Egy szakember, aki az ismerősöm, azt mondta, hogy Map szenzor hiba miatt nem halott autó leállásáról. Önök mit gondolnak erről? A szervíz csak előhúzott egy "bűnbakot" a Map szenzorral, hogy mentsék magukat a korábbi hibás programozás miatt, vagy tényleg lehetséges az ő állításuk?
Válaszukat előre is köszönöm!

 


Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat