Muszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdooldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

G Astra EGR szelep hiba

A témát 2012.03.07. -án/én nyitotta meg robi555.
Felhasználónév: Jelszó: Oldal frissítése
A szöveget figyelmesen írd meg, mert módosításra egyenlore nincs lehetoség!
robi555 téma leírása. 2012.03.07. 12:48 |
Helló!
Az lenne a kérdésem, hogy a hibás vagy nem tökéletesen működő EGR szelep miatt lehet-e kiugróan magas a fogyasztás?
Gyanítom, hogy a G Astrámban ez lesz a hiba, takarítva volt már, legutóbb gyári műszerrel rámértek, és elvileg nagyon későn nyit ki (vagy valami ilyesmi). Reggeleken, vagy hosszabb állás után már nem is indul pöccre, 3-4 másodpercig forgatja a motort, mire beindul. Utána ki is jelez a műszerfalon sárgán egy autó szimbólumot közepén egy villáskulccsal, gondolom hibakód, de a következő indítás után eltűnik! Az olajat szépen csipegeti a motor (1,6 16V Z16XE), ezért elég sűrű időközönként takarítani kellene az EGR-t, de nem teszem.
Szóval megoldja-e a csere a túlzott benzinfogyasztást (kb. 10-11 liter) vagy a régi takarítása havonta?!

Köszönöm a segítséget!
robi555 hozzászólása. 2012.07.22. 00:16 |
mazsipika: Nem változott számottevően a fogyasztás, csak a rángatás és a nehezen indulás szűnt meg.
mazsipika hozzászólása. 2012.07.20. 15:42 |
Hello robi555 Még annyi kérdésem lenne a hogy a fogyasztásod ezáltal nem változott?
mazsipika hozzászólása. 2012.07.12. 17:13 |
Köszönöm szépen a válaszod megpróbáltam de most pár napja ismét jelentkezett a motor leállás , így a levakolás lesz nálam is !
robi555 hozzászólása. 2012.07.11. 15:00 |
mazsipika: Helló! Nekem is G Astrám van, 2001-es, de én is küszködtem az EGR-rel. Nem gondolom, hogy attól áll le a motor, ha rossz vagy a koromtól megszorult, akkor inkább csak rángat és nehezen indul! Egy ideig takarítgattam, de nem sok értelme volt. Egyébként felülről a motorburkoló műanyag leszerelése után a motor jobb felső része mellett könnyen hozzáférhető és 2 perc alatt lecsavarozható egy elektromos csatlakozó eltávolítása előtt. Hosszas keresgélés és információ gyűjtés után arra jutottam, hogy kiiktatom teljesen az EGR szelepet a rendszerből. Leszereltem, és egy vékony lemezt tettem a csonk és EGR közé, majd visszacsavaroztam és visszadugtam az elektromos csatlakozót is. Pöccre indul, nem rángat, hibakód nincs, probléma megoldódott! :-) Sok szerelő azt mondta, hogy ne vakoljam le az EGR-t, mert világítani fog a hibajelző lámpa, meg nem fog működni a motor, mert átáll vészüzembe, de nálam semmi ilyesmi, eddig minden tökéletes.
Próbáld meg amit én, veszíteni nem fogsz vele semmit.
Ha kérdésed van írj nyugodtan!
Üdv
Robi
mazsipika hozzászólása. 2012.06.22. 07:21 |
Sziasztok !
5 napja vettem egy G atsrát 1999- es , egy probléma jelentkezett most menet közben leállt a motor most már másodszor !
Mi lehet a probléma ?
Vajon Egr ?
És a szelep egr hol található ?
Nem értek annyira hozzá, de többen mondták hogy a kormos kipufogó jelentheti azt , hogy az olajat csipegeti előszeretettel és a szelep ettől koszos lett tisztítást vagy cserét ajánlanak!
Kérlek szépen segítsetek!
Köszönöm szépen a válaszotokat előre is !

 


Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat