Muszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdooldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

OPEL CAILBRA 2.0/8V (C20NE) - alapjárati ingadozás...

A témát 2012.07.11. -án/én nyitotta meg lemon_d.
Felhasználónév: Jelszó: Oldal frissítése
A szöveget figyelmesen írd meg, mert módosításra egyenlore nincs lehetoség!
lemon_d téma leírása. 2012.07.11. 20:00 |
Hello!Az a problémám az autóval,hogy alapjáraton ingaidozik a fordulatszáma (nagyon ingadozok,jól hallhaóan,néha mintha már vissza akarna fulladni) ill. amikor pl. városban vagyok és tartani akarom a 60 km/h-t,azaz egy bizonyos fordulatszámot (ilyenkor épphogy csak ráteszem a lábam a gázpedálra - alig adok gázt), akkor megtorpangat az autó,de ha már kicsit gyorsítok nem.Motorfékben is kb mire lecsokken 1300-1500-ra a fordulat megint rángat!Hideg motornál nem jelentkezik a probléma (de az alapjárat ingadozás akk is megvan),de amint kigyullad a motorkontroll lámpa onnantól jönnek a bajok!de ezt az ingadozó üzemanyag ellátási problémát kigyorsításkor is érzem,csak magas fordulatszámon nem érzhető annyira,de észrevehető.Légtömegmérő és alapjárati motor kizárva (azok megfelelően működnek)!Lehetséges, hogy a benzinpumpa haldoklik?Lehet csak az üzemanyagszűrő?Vagy mindkettő?Vagy esetleg valami másprobléma is szóba jöhet?Esetleg valami elektronkus hiba is lehet?

Mindenféle segítséget megköszönnék etéren!
Üdv.: F. Dávid!
lemon_d hozzászólása. 2013.03.15. 21:14 |
jah és ha ezek után is inog egy picit az alapjárat,akk egy alapjárati léptető motor,légszűrő,szívó oldal tömítettségének ellenőrzése (a harmónika szerű gumicső - a sziloplaszt nem elegáns megoldás, párezer ft egy új),esetleg légtömegmérő csere megoldja a gondot!

nekem már úgy jár alajáraton v. fordulaton mint egy új autón (mondjuk lehet kellett hozzá a teljes motorgenerál is)

de itt egy lista egy oldalról,ahol rengeteg cailbrás összeszedte a gondolatai az alapjárati gondokról még annak idején:

Alapjárati szabályzási problémák (indulás utáni leállások, alapjárat ingadozás, menetközben torpanások):
- alapjárati motor (és annak csővezetékei)
- tömítetlen üzemanyag rendszer (csövek, bilincsek, injektorok tömítése) ritkán más okból elégtelen szállítás (haldokló pumpa, de ennek más tünetei is vannak), AC relé
- levegő: ugyanaz mint indítási problémáknál + vákumcsövek és kartergázcsövek (ereszt vagy eldugult), repedt szívósor
- gyújtás: gyújtás alkatrészei (gyertyák, kábelek, ritkán trafó illetve elosztófedél+rotor gondok; testelés)
- totálisan elkoszolódott légszűrő és/vagy benzinszűrő
- rossz motor (hűtővíz) hőmérséklet jeladó
- leömlő sortömítés (főleg a turbós változat lehet érzékeny rá, bár ez a hiba nem jelentősen szokta befolyásolni az alapjáratot egyik modellnél sem)
- légtömegmérő

Ritkán okozhatja még a beszívott levegő hőmérséklet szenzor, egyéb elektromos hiba vagy szerelés alatt elkötött elektromos kábel, berendezés.

A szabályzó rendszer hibáin kívül lehet még mechanikus hiba is (amit a szabályzás már nem tud korrigálni), pl: erősen kopott motor, akadozó turbó tengely.

Link
lemon_d hozzászólása. 2013.03.15. 21:04 |
Carlo: jelentem az AC relé megoldja a problémát garantáltan minden c20ne-vel!nem kell nagy szakértelem,asszem a biztosítékoknál kell kicserélni az AC relét!utána minden a régi lesz!ez a relé az évtizedek (sajnos évtizedek!!) során elgyengül és nem húz be mindig (rosszabb esetben be se húz) - hasonló elven működik mint egy elromlot kismegszakító (ami a porszívó bekapcsolásánál már lekapcsol...)!kb. 5000 Ft-ból megúszható!köszi szépen kuci a tippet!

ui.:
nekem opel márkaszervízben jöttek rá egy vectra donorautó segítségével!
Kuci hozzászólása. 2012.12.03. 23:31 |
Carlo: irtam
Kuci hozzászólása. 2012.11.30. 07:34 |
Sziasztok nekem vectrám van ugyan ezekkel a tünetekkel már mindent megpróbáltam mindent kicseréltem és semmi nem oldotta meg a problémát már kimértem az összes ohmos ellenálást minden érzékelő jó volt PRÓBÁLJÁTOK MEG NEKEM JÓ LETT kicseréltem a motortérben a főrelét ami az AC és a gyujtásért felelős és a hiba megszünt sok sikert
Carlo hozzászólása. 2012.09.21. 19:40 |
Szia Dávid ! Sajnos nem tudok segíteni neked, - de ugyan ez a gondom egy Calibrával / C20NE / 8V - már totál kikészít ez a hiba,és nincs ember,- talán a földön sem, - aki tudná,hogy mi lehet a baj !
Ezúton keresek valakit én is, - aki tudja mi a gond,és (esetleg még javítani is képes) ! - Megértelek, mert én már agy vérzést kaptam ettől az egésztől ! Üdv : Carlo
Carlo hozzászólása. 2012.09.21. 19:34 |
lemon_d: Szia ! Örülök neki,hogy megtaláltam írásod. (annak nem,hogy gondod van ) - Nekem hasonló bajom van,egy Opel Calibrával, C20NE / 8V. - motor rángatózás kapcsán. - Én már teljesen ki vagyok akadva ettől, mert egyébként nagyon szeretem,szép is,jó is lenne,-de ettől a hibától képtelen vagyok megszabadulni ! - Lassan már beleülni se lesz kedvem, - nézegetni meg semmi értelme egy autót. Jó lenne találni valakit, - AKI TÉNYLEG tud segíteni abban,hogy ez a hiba megszűnjön VÉGLEG ! - Sajnálom,hogy neked nem tudok segíteni, de talán sikerül így majd találnunk egy jó " DOKTORT " - aki meg tudja oldani a problémánkat !! - Üdv neked ! Carlo.

 


Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat