Muszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdooldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

Mondeo hirtelen olajfogyasztás

A témát 2013.05.06. -án/én nyitotta meg sempi.
Felhasználónév: Jelszó: Oldal frissítése
A szöveget figyelmesen írd meg, mert módosításra egyenlore nincs lehetoség!
sempi téma leírása. 2013.05.06. 08:50 |
Üdvözlöm!

1.8-as benzines MK3 Mondeom elkezdte enni az olajat.
14 hónapja van nálam, kb 10 ezer km-et futott ez idő alatt és nem fogyasztott olajat, semennyit. Természetesen megvételt követően olajcserével kezdtem, gyári olaj került bele.

Megpróbálom leírni az általam ismerteket, amik érdekesek lehetnek a problémával kapcsolatban:

1-2 hónapja kicseréltem a termosztátot az autóban, mert nem melegedett. Azóta gyorsan melegszik és tartja a 102-103 fokot. A szervíz azt mondta, hogy ilyennek kell lennie, jó ez.
Nemsokkal ezután időszerűvé vállt az olajcsere, úgyhogy a megszokott helyre elvittem, el is végezték a cserét. A gyári formula ford 5w-30 került bele - ahogy eddig is.

Olajcsere után megnéztem a nivópálcát, a maximumon volt. Ekkor azt gondoltam, hogy minden rendben van, az autó szervizelve, üzemi hőmérsékleten friss és megfelelő olajjal dolgozik.

Ezután következett egy BP-Szeged-Gyula-BP, majd egy BP-Zalaegerszeg út, egy kevés BP-i utazással, nagyjából 850-900 Km.

Ezután rutinszerűen ellenőriztem az olajszintet hideg motornál és azt tapasztaltam, hogy a minimum alatt van a szint kb fél centivel. Na ezen ledöbbentem, szerencsétlen kevés olajjal ment...

Alánéztem, de olajfojás nyomát nem láttam sem alul, sem felül, így csak az maradt, hogy elégette az olajat.

Felöntöttem az előző olajcseréről maradt 5w30-cal és 10w-40 volt még otthon, abból is kapott vagy fél litert, hiszen a semminél bármi jobb.

Visszafele Zala - BP megálltam és megnéztem mennyi az annyi és újabb kb fél litert elfogyasztott kb 200 km alatt.

Hideg alapjáratnál (kb 1300-as fordulat) néztem a kartelgázt.
A szelepfedélről levettem az olaj beöntő kupakot, és fölé tartottam a kezem. A kipufogó cső mögött is érzetre ennyi gáz áramlott ki.

Visszaérve BP-re az első út a szervízbe vezetett - kompresszió és veszteség mérés, ellenőrzés következett az alábbi eredménnyel:
Kompresszió
1. henger: 12,5 bar
2. henger: 12,2 bar
3. henger: 12,8 bar
4. henger: 12,5 bar

Veszteség:
1. henger: 18%
2. henger: 15%
3. henger: 20%
4. henger: 12%

Szervíz megállapítása: "A motor kopott, de nem nagyon, ez nem indokol ilyen mértékű olajfogyasztást."

Teljes motor felújítást javasoltak.

Volt, aki felragadt olajlehúzó gyűrűre tippel, így motoröblítő adalék használatát és valamivel sűrűbb (Valvoline maxlife 10w-40 ) olajat, míg más szelepszár szimering cserét javasolt.

Az autó nem füstöl, de egy kicsit kormos a kipufogó vége.

Ön a fentiek ismeretében mit ajánl?

Várom szíves visszejelzését.

Köszönettel:

Kiss Péter

 


Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat