Muszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdooldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

1999-es G Astra (1.4) rángat motorfék használata közben

A témát 2009.07.20. -án/én nyitotta meg kohalmi1983.
Felhasználónév: Jelszó: Oldal frissítése
A szöveget figyelmesen írd meg, mert módosításra egyenlore nincs lehetoség!
kohalmi1983 téma leírása. 2009.07.20. 08:18 |
Üdvözletem!

A problémám a következő:
Főleg motorfék üzemben olyan 1700-1200 fordulat között rángatás jelentkezik, pont olyan mint amikor egy tanulóvezető vált:), vagy amikor le akar fulladni. Ilyenkor, a visszaváltás vagy a gázadás segíteni szokott a dolgon. Hibát nem ír ki. Elég kellemetlen dolog amikor lassan haladok a dugóban aztán ugrál a kocsi mint valami kecske... Nemrég egy másik probléma is jelenkezett, egy ilyen ugrálós dolog után kivettem üresbe és a fordulatszám leesett 500-ra, gázadásra gyorsult rendesen, de ha levettem a lábam a gázról akkor ismét 500-ra esett le. Újraindítottam és megjavult...

(1999-es G Astra 1.4, 118.000 Km, első tulajdonos vagyok, ezért tényleg csak ennyi van benne....)

Amit eddig megcsináltam:
- EGR szelepet ledugóztam, sárgalámpázik, de az nem zavar
- Fojtószelepházat levettem, kitakarítottam
- Gyertyákat kicseréltem
- Légszűrőt cseréltem
- Benzinszűrőt cseréltem
- Vezérműszíjat, görgőket, vízpumpát cseréltettem, mert már esedékes volt, de a probléma előtte is jelentkezett és utána is megmaradt
- Olaj, olajszűrő cserélve
- Injektor tisztítóból 3 flaskát már belenyomtam, sárga STP-t, Wynn's-t...

Amire gondolok:

1. Lambdaszonda
2. Trafóhíd
3. Alapjárati motor
4. Valamelyik hőmérséklet szenzor

Érdekelne, hogy ki mit javasol, kinek volt hasonló?
Előre is köszi!
Atlon hozzászólása. 2013.08.19. 10:08 |
Toto: MIvel jóval több mint egy év telt el a kérdező kommentje óta, ezért nem is neki szánom a választ, inább azoknak a tagoknak, akik ugyanezzel a problémával kínlódnak a jelenben. Én is darabokra szedtem az autót a rángatás miatt 1500 környéki fordulaton gázadásnál. Aztán két hónap izzadságos kínlódást követően a munkatársam enyémmel megegyező astrájába áttettük az én gázpedálom (3db 10-es csavar és egy stekker, meg 5 perc), és onnantól az ő gépe rángatott. Sztem érdemes kipróbálni.

Kohalmi1983:A motorfékes rángatás hideg motorüzenmél viszont nekem is megvan és elég durván. Hibakód nincs, EGR, Gyertya, Trafóhíd, Folytószelep, benzinszűrőcsere, Elektromos csatlakozások tisztítása már megvolt, most a a szívótorok tisztítása következik majd. Ha valaki tudja mi lehet a konkrét hiba, vagy merre induljak a kereséssel, annak megköszönném ha adna támpontot.
Toto hozzászólása. 2012.05.17. 12:44 |
Szép napot

Van nekem egy opel astra g 1999-es évjárat x14xe motorkóddal 170,000km-el és valami baj van vele.Amit én észre vettem eddig akármelyik sebbeségi fokozatban de kb1500-1700 tartott fordulatról váltás nélkül gyorsítani szeretnék 3-4 berántást követően tudok de ez is csak akkor van ha üzem meleg a motor. A hibalámpa nem világít a gép nem ír ki semmit .
Nekem mondták már a trafósort azt kicseréltem egy próbadarabra ami elvileg jó de beszerelés után puffogott az autó és benzin szaga volt visszatettem a sajátom hang rendben rángatás maradt.
A gyertyákat kicseréltem gyárira utána kisebbek voltak a rángások de volt/van.
Az üzemanyag szűrőt egyiket sem cseréltem a 40-50,000 km alatt amíóta nálam van az autó.
A fogyasztáson nem vettem észre semmit.

A válaszát előre is köszönöm.
KovANITA hozzászólása. 2012.04.17. 21:31 |
Üdvözletem!
Anita vagyok!
Több kérdést is szeretnék feltenni....Van egy személy autóm,ami sajnos motorcserére szorul.Találtam egy forgalomból kivont azonos típusú személyautót....amit magánszemélytől szeretnék megvásárolni.Viszont nem igazán vagyok tisztában milyen papírok szükségesek ahhoz ,hogy a megvásárolt autó motorját a saját autómba beszereltessem.Mind a vásárlásnál milyen okmány szükséges és egyáltalán a továbbiakban mit és hogyan kell intéznem?
Remélem érthetően írtam le a problémám,és mielőbb választ kapok?!
Előre is nagyon szépen köszönöm a felvilágosítást!
üdvözlettel:
ANITA
Akos hozzászólása. 2009.10.05. 07:30 |
kohalmi1983: A fojtószelep potenciométert, ami a fojtószelep ház jobb oldalán van (ha szemben állsz a motorral) érdemes kimérni, ahogy COCORSA mondja.

Egy mutatós multiméterrel, vagy egy (oszcilloszkóppal, ami azért nincs mindenütt) meg lehet nézni hogy nincs e szakadás a szerkezetben.

Illetve kiolvasóval is rá lehet nézni...
COCORSA hozzászólása. 2009.10.03. 15:36 |
Üdv!Nekem is volt hasonló problémám 1.2 8V motorral.
1 lépés akksi sarut levenni pár percig aztán vissza ,így töröltem a vészüzemmódot (utánna rosszabb lett az autó:)alíg akart indulni)ki lett cserélve a map szenzor( jobb lett,de nem az igazi)
2 lépés .alapjárati léptetőmotor csere + a szívócső mögött van egy kis lyuk amire megy egy gumicső (1-2 mm furat) volt eldugulva (már még jobb lett és itt be is fejeztem mert úgy gondoltam öreg motor meg konstrukciós hiba,mígnem lemostam a motort jó bő vízzel.
megtáltosodott a gép-egy ideig.vettem egy" kontaktsprét" befújtam minden csatlakozót és (kop kop kop) azóta is jó:)
Neked a "gázpedál állásérzékelővel" lehet probléma
Akos hozzászólása. 2009.08.12. 13:59 |
kohalmi1983: Szia!

Motorféknél a MAP szenzor ad utasítást a központi egységnek, de még soha nem cseréltünk.

Hirtelen nincs ötletem sajnos....
kohalmi1983 hozzászólása. 2009.08.10. 21:59 |
Szia Ákos!

Végül aztán meg lett a hiba. A vezérműszíj lett egyel arréb rakva. Az alapjárat és a rángatások nagy része megjavult a helyes felrakás után. Azonban egy probléma továbbra is magmaradt: 1500-as fordulatnál 2-be és 3-ba ha leveszem a lábam a gázról akkor el kezd rángatni, ha finoman gázt adok akkor megjavul. Nem értem mi lehet.... Van ötleted? Sárgalámpát nem dob....
kohalmi1983 hozzászólása. 2009.07.27. 22:03 |
Szia Ákos!

16 szelepes a motor, 99-es G Astra, motorkód: X14XE . Igen ilyen benne az alapjárati moci, persze szépen kipucoltam a fészket is és a motort is, de köszönöm a tippet, így van még egy reménysugár :)
Amint kipróbáltam írok!
Akos hozzászólása. 2009.07.27. 21:12 |
kohalmi1983: Szia!

Kicsit meg vagyok keveredve az alapjárati motorral kapcsolatban. 8 szelepes motorod van? (abban meg nincs trafóhíd...) Mi a motorkód?

Így néz ki az alapjárati motorod?
Link

Itt is van néhány kép:
Link

Ha ilyen, akkor kiszerelt állapotban tedd rá a csatlakozót és valaki kapcsolgassa a gyújtást, te meg nézd meg hogy mozog e. Az ujjad tartsd a végén, mert hajlamos széttekeredni, finoman tartsad miközben valaki ráadja a gyújtást. Érdemes így is megjáratni (csavarlazítóval). Ha meg van járatva és tiszta, akkor úgy állítsd be hogy az alapjárati motor felfekvési pontja 26-28mm -re legyen az alapjárati motor csúcsától. (Gondolom az alapjárati motor fészkét is kipucoltad)

Tedd vissza, vedd le az akusarut (1-2 percre), majd tedd vissza. (ajtót nyisd ki az aksi visszaszerelésekor, nehogy bezárja a kulcsot. Kp. zár!)

Ha megvan, akkor 3x 5mp-re tedd rá a gyújtást és vedd le. Utolsó ráadásnál indítsd be a motort. és hagyd felmelegedni (ne adj gázt).

Ha elindult a hűtőventilátor, akkor állítsd le.

Próbáld ki, ha nem változott akkor, folytatjuk:))))
Vagy MÉH?:)
kohalmi1983 hozzászólása. 2009.07.26. 12:50 |
Szia Ákos!

A fojtószelepház jól ki lett törölve másodszor is, kivettem a az alapjárati motort (fojtószelepház bal oldalán van 2 is csavarral felfogatva) nagyon koszos volt, olajsárral tele... örültem is gondoltam ez a probléma, kiáztattam benzinbe aztán brigéciolba, de hiába azóta is rángat az alapjárat és 1700-as körüli fordulatszámon motorféknél berángat. Itthon 2 EGR szelepem van, mindkettővel ugyanaz a gond. A berángatásnál nem dob sárgalámpát. Nekem a sárgalámpa csak hosszú motorfék után világít, de ez már többször kiolvastuk, EGR.....
Kezdek én is a trafóhídra gyanakodni, de tanácstalan vagyok, vegyem meg, és ha mégsem az akkor veszek egy zsír új EGR-t is, és ha nem az akkor viszem a MÉH-be :) :) :)
Akos hozzászólása. 2009.07.21. 19:28 |
kohalmi1983: Szia! (Tegeződjünk)

Az EGR szelepet nem elég ledugózni, hanem le is kell tiltani a ECM-ben. Központi egységben. Egyébként nem tudom, hogy okoz e ilyen hibát, mármint ha le van dugózva, de nincs kiiktatva a központi egységben.

Fojtószelepház okoz ilyen hibát... de mint írtad ki lett takarítva. Alul felük ki kell törölni, ki kell mosni, majd kel kell venni az aksisarut és várni néhány percet. Ha visszatetted a sarut, akkor néhányszor rá kell adni a gyújtást mielőtt indítasz. Háromszor le és fel rakod a gyújtást, de közben mindig vársz kb. 5mp-et.

Gyertya kizárva. Levegőszűrő kizárva.

Üzemanyag szűrő, ha el van dugulva, akkor magasabb fordulaton is rángat.

Amire én gondolok:
Ha egyenlőtlenül jár a motor 500-as fordulaton, akkor trafósor... ha nem akkor, ki kell pucolni ismét a fojtószelepházat.

Az alapjárati fordulat számítógép vezérelt, ezért nem vagy rá befolyással... ha alacsony akkor az szabályzási probléma (vagy üzemanyag vagy levegő). 90%-ban a fojtószelep ház a hibás.

Ha bedadog a motor, rángat, akkor trafósor (de ezt a számítógép ki írja hibának) Lehet, hogy azért nem látod, mert eleve világít a lámpád.

Amit csináltunk G Astrát ott vagy az EGR okozta ezt a problémát, vagy a trafósor. Az alapjáratnál meg 90%-ban a fojtószelepház elkoszolódása volt a hibás.

A Lambdaszonda hiba CO méréssel kimutatható, vagy oszcilloszkópos vizsgálattal. 1 és 0 Volt között szinuszosan változó jelet kell mutatnia. Egyébként nem okoz ilyen problémát. Én meg sem vizsgálnám, de ha van rá mód, azért nézzetek rá.

Alapjárati motor?
Segíts kérlek… elvileg egyben van a fojtószelepházzal, egy egységet képez. Itt nincs külön alapjárati motor úgy tudom…

Hőmérséklet szenzor nem lehet… magasnak kell lennie a CO-nak.. vagy csak hidegen rángatna. Ha ez a szenzor elromlik, akkor általában dús lesz a keverék ezáltal semmiképp nem rángat. 1% esélyt sem adok neki… de meg kell vizsgálni ha van rá mód.

Nézz át mindent, és ha még mindig nem jó akkor gondolkodunk tovább. Ha jó lessz, akkor írd meg nekünk pár sorban, hogy mi volt a gond!

Üdv:
Ákos

 


Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat