Muszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdooldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

Tegyünk azért, hogy mindenkinek jobb legyen

A témát 2009.10.02. -án/én nyitotta meg Zoldkartyasos.
Felhasználónév: Jelszó: Oldal frissítése
A szöveget figyelmesen írd meg, mert módosításra egyenlore nincs lehetoség!
Zoldkartyasos téma leírása. 2009.10.02. 15:57 |
Kedves Cégvezetők és Minden Műszaki vizsgával/Zöldkártyával foglalkozó "Kolléga"!

Mint az Önök számára is ismeretes (legalábbis internetről és egyéb média forrásokból) a Nemzeti Közlekedési Hatóság 2010. januártól változtatásokat eszközöl a műszaki vizsga és a zöldkártya szolgáltatással foglalkozók körében. A minap volt alkalmam beszélni egy NKH-s munkatárssal, és azt a tájékoztatást kaptam, hogy pontos koncepció nincs kidolgozva,elképzelések vannak, de viszonylag kivitelezhetetlen formában. Azt a javaslatot kaptam, hogy adjunk hangot a nem tetszésünknek. Igy még talán nem késő, hogy a minket, vállalkozásainkat, egzisztenciát, munkaerőinket értő drasztikus változtatásokba beleszólhassunk.
Pl. az összevont vizsga + zöldkártya díj kb. annyi hasznot fog produkálni, mint most egy zöldkártya autónként. Ebből alkalmazottakat, bért és rezsiköltséget , szoftvereket fizetni elég érdekes lenne, fennmaradni pedig még a legbejáratottabb műhelyeknek is komoly nehézség.

Kérek mindenkit, hogy aki szeretne csatlakozni a beadványhoz, az keressen meg, küldje el az elérhetőségét a zotya@2sarlay.t-online.hu-ra.

Köszönettel: Sarlayné Anita
marciba hozzászólása. 2010.11.16. 11:07 |
Elmarad az október 27-ére meghirdetett Műszaki Vizsga Konferencia

Az X-Meditor Kft. „Műszaki Vizsga” műszaki konferenciát hirdetett meg 2010. október 27-re. Ezt a rendezvényt későbbi időpontban, várhatóan 2011. első negyedévében tartjuk meg. Ma, az átalakulások alatt, sajnos nem az általunk rendkívül fontosnak tartott műszaki kérdések vannak működésünk homlokterében és az átalakulások miatt a hatósági oldal szakreferenseinek figyelmében sem ezek a kérdések foglalják el az első helyet.
A Nemzeti Közlekedési Hatóságot a közeljövőben – legjobb információink szerint - nagy ívű és mélyreható szervezeti változások érintik, mely átszervezésnek – elsőként a szervezeti kereteket illetően - ez év végéig végbe is kell mennie.
Az átalakítás lényege az, hogy a szervezet megyei bontásban része lesz a megyei kormányhivataloknak és központi hivatala - ma még messze nem tisztázottan - koordinációs és megyei szintre nem lebontható feladatokat fog ellátni. Ezeket a feladatokat a következő időszakban tekintik át és döntenek felőlük. Számos, eddig a KEKKH hatáskörébe utalt feladatot is el fog látni a nevezzük így, a „központi hivatal”.

A 2011. január 1-jével megyei kormányhivatallá átalakuló mai Közigazgatási Hivatalokat felügyelő minisztérium (KIM) „csupán” funkcionális irányítást lát el felettük, míg a megyei kormányhivatal szakigazgatási szervét a szakminisztériumnak is felügyelnie kell. Ez a kettős irányítás újdonság, az ezt biztosító jogi szabályozás még rendezendő.
Tisztázni kell, hogy az új rendszerben az első és másodfokú hatósági feladatkörök hová kerülnek.
Lehetséges, hogy a mai KÖKIR informatikai rendszert is változtatni (leváltani?) kell, mert a megyei hatósági informatikai rendszerhez illeszkedőt kell majd kialakítani.
Ma még tisztázatlanok a finanszírozási kérdések. Mi fogja az állami bevételt kárpótolni a mai, jóval tíz milliárd feletti NKH éves befizetés elmaradásánál. Vajon a megyei befizetések? Lehetséges, hogy az átalakulás a díjrendeleteket sem hagyja változatlanul.

Jelen pillanatban és várhatóan még október végéig az átszervezésről végleges információval sem az NFM, sem a KIM, természetszerűen az NKH munkatársai sem tudnak szolgálni.
Érdeklődésünkre, miszerint mikorra várható a végleges szervezeti felépítés (esetleg szervezeti és működési szabályzat), azt a választ kaptuk, hogy október vége, november eleje.

Olvasóinkat természetesen a fejleményekről tájékoztatni fogjuk.

Tisztelt érintettek!

Lehet hogy egy újra induló szívatásnak az előszelét tették olvashatóvá?
Megint új közbeszerzés,Titkosítás,Eklipsze ügyek.Még nem is kártérítette senki a múltbéli 8000000 Ft-os beruházásomat .Csináljak
vizsgabázist újabb 10 mill-ért lehet hogy csak 30 napra , ezzel támogatván még a műszergyártó lobbit is,és fizessem meg a sok el nem végzett pontosság ellenőrzést,hitelesítést.Fizessem a nem olcsó
szoftver frissítéseket,Magyarázkodjak a sok sok máról holnapra élő
embernek hogy mi és miért kerül ennyibe. Hát ezt nagyon átgondolandó.Csak azért dolgozzak többet, olcsóbban,hogy fejleszteni,beruházni tudjak hogy még többet fizessek a munkát nem végző bólogató hülye törvényeket hozó politikusoknak.
Én pénzt az elvégzett munkámért kapok ,nem a politikai beállítottságomért. stb,stb.

Volt zöldkártyás
cotech49 hozzászólása. 2009.12.05. 22:19 |
Tisztelt Kollégák!

Gyakorló vizsgabiztosként szeretnék egy pár gondolatot hozzáfűzni a műszaki vizsga és a zöldkártya összevonásával kapcsolatos 2010 évben bevezetésre kerülő rendelethez.
Egy olyan vállalkozásnál dolgozom ahol már több mint 10 éve folyik ilyen jellegű tevékenység ennél fogva van rálátásom hogy hogyan miképpen működik a vizsgáztatási rendszerünk.
Vállalkozás ahol dolgozom szinte az elsők között volt amikor a közlekedési hatóság a vizsgáztatási jogot kiadta vállalkozások részére ezzel megteremtve egy olyan lehetőséget az érintettek számára hogy az álltaluk felkészitett járműveket saját hatáskörben saját tanusitványadóval és vizsgabiztossal érvényesitse az adott jármű műszaki érvényességét.
Természetesen a technika fejlődével párhuzamosan változtak az gépkocsik műszaki szinvonala ezáltal vizsgáztatási feltételt is hozzá kellet igazitani ezen változáshoz.
Mint minden változás anyagi és humán erőforrásokat igényelnek . Ezen dolgokat pedig csakis az autós társadalommal lehet megfizettetni mert közlekedni kell.
A mostani gazdasági helyzetben amikor a válság legnagyobb vesztese az autóipar és az autós társadalom mint elszenvedő egy olyan jogszabályt alkot a kormány ami még fokozza ezt a válságot .
A meggondolatlan szakmaiságot helyenként nélkülöző jogszabály változtatás helyett inkább a szakmai szervezetekre támaszkodva azokat meghallgatva egy olyan egységes módositást kellett volna megalkotni ami a mai kor szellemének technikai szinvonalának a legjobban megfelel és olyan előremutatásokat is tartalmaz ami a jövőben is alkalmazható.
A rendelet bevezetése sajnos előzetesen nem lett egyeztetve azon vállalkozásokkal szakmai szervezetekkel akik szakmai szempontból is érdekeltek lettek volna.
Szomorú hogy a hatóság a szakmai érdekegyeztetés alapvető szabályait semmibe véve hoz olyan rendeletet ami az autós társadalmat ideértve a a gépkocsi tulajdonosokat akiket oly sok adó megfizetésére köteleznek illetve az őket kiszolgáló szolgáltató ipart aki megpróbálja a gazdasági válság ellenére is elfogadható szinten tartani a hazai járműparkot.
Nem vitatom azt a tényt hogy szigoritani kell bizonyos területeteken de ennek határait nagyon körültekintően kell meghatározni mert az autós társadalom nagyon érzékenyen reagál az ilyen jellegű törvénymódositásokra.
Egyablakos ügyintézés helyett szabadidős szabadságos internetes előre egyeztetett időpontban a postai befizetést is belekalkulálva lehet egy betelt forgalmi engedély cserét végrehajtani úgy hogy közjegyző álltal hitelesitett ségbirósági bejegyzéssel és aláirási cimpéldánnyal rendelkező cégalkalmazotti meghatalmazás is stb .....holott a műszaki vizsga alkalmával ezt elvégezhetné a vizsgabiztos is mivel hogy vizsgaállomások már össze vannak kötve a nagy adatbázissal ami nem olyan régen 2009 július-ban került bevezetésre nem kevés költséggel.
De nézzük a tényeket.
Ha csak zöldkártyás vállalkozásról beszélünk akkor az a 2010-ben érvényes jogszabályok alapján halálra van itélve vagy kb 15 milliós beruházás költségeit banki hitelből finanszirozva belép a vizsgállóállomások bűvös körébe.
Kötelezöen előrt ISO minőségbiztositási rendszerrel felvértezve megfelelő képzettséggel rendelkező jól megfizetett alkalmazottakkal stb. stb. stb. megkezdheti a müszaki vizsgát. Mert ezt szeretné a hatóság.
De ha nagyon őszinte akarok lenni a zöldkártya számomra értelmezhetetlen mivel már 2001 óta csak EOBD rendszerrel vannak a gépkocsik szerelve aminek az ellenőrzése nem bonyolult bár tudom hogy a magyar találékony és természetesen kijátszható ugyan úgy mint a zöldkártya. ( gyakorlatból tudom).
A zöldkártya bevezetését is elleneztem volna anno mert ha nagyon figyelmesen elolvassuk a jogszabályok gyűjteményét akkor abban már alapban benne van hogy az adott gk. nem szennyezheti a környezetet és ezt műszaki vizsga alkalmával valamilyen módon mérni és dokumentálni kell. Akkor kérdezem én mire kellett a zöldkártya.?
Ebből adódóan előnyösebb helyzetben vannak azon vállalkozások ahol van zöldkártya és műszaki vizsga mert most a meglevő készülékük egy egy segédprogrammal a mi nem ingyen van kötelezően illesztésre kerül a KÖKIR programhoz.
Sajnos a mostani helyzetre nem tudok megoldást mert ha azt mondanám hogy holnaptól zöldkártya nincs akkor magamra haragitom azt a 2500 vállalkozást aki ebben érdekelt ha pedig azt mondom hogy van akkor meg minek ez a nagy jogszabály változtatgatás.
Részemről mint privát vélemény az lenne hogy leülni az érdekeltekkel és közösen szakmai oldalról és jogi oldalról megközelitve egy olyan rendeletet kellen megalkotni ami mind a hatóság mint jogalkalmazó mint az autós társadalom egységesen elfogad biztositva rá a megfelelő felkészülési időt anyagi erőforrásokat pályázati pénzeket stb.
Üdvözlettel:
VB
cotech49@enternet.hu
fixpont hozzászólása. 2009.10.28. 10:48 |
Zoldkartyasos: Csatlakozunk, ha ezt bevezetik, be kellene perelni az államot,az RKFA müszereket visszavetetni velük! FIXPONT Kft
fixpontkft@freemail.hu
sozso hozzászólása. 2009.10.14. 09:46 |
Tisztelt "Zöldkártyás" Kollégák!
Én több ponton is látok problémát. Szerintem az NKH alelnöke Lovas Úr, egy ötletember. Az NKH-nál féltik a pozíciójukat. Várják a kormányváltást, és most helyezkednek. Be akarják bizonyítani, hogy megszolgálják kenyéradó gazdáiknak azt, hogy a húsos kondér közelében maradhassanak. És közben folyik a népbutítás. Mire is gondolok? Azt mondják, hogy 1 ablakos ügyintézés miatt az ügyfélnek nem kell több helyre mennie. Nos, ez jó dolog lenne. De... De nézzen körül az állam a saját háza tájékán. Évek óta TÖRVÉNY rendelkezik az egyablakos ügyintézésről, és ez a TÖRVÉNY kimondja, hogy nem lehet az állampolgárt hivatalról, hivatalra küldeni különböző okmányok, iratok beszerzése ügyében, hanem az elektronikus államigazgatáson keresztül, ott helyben a hivatal megkéri a hiányzó dokumentumokat. Voltatok már okmányirodában céges gk betelt, és műszaki vizsga utáni forgalmi engedélyének cseréje végett? Nos, ott mit kérnek? 3 hónapnál nem régebbi közhiteles cégkivonatot. Értitek? Akkor, amikor ott az eredeti forgalmi, ott a műszaki vizsgaállomáson kiállított hivatalos adatlap, aláírási címpéldány. És akkor elküldenek cégkivonatért. Akkor, amikor TÖRVÉNY írja elő neki évek óta az egyablakos ügyintézést. Akkor most jönnek az egyablakos dumával. Tudjátok mikor lenne egyablakos a műszaki és zöldkártya? Ha a betelt forgalmi engedély cseréjét is a műszaki vizsgaállomáson csinálnák. A másik népbutítás, hogy olcsóbb lesz. Ugyan már, mitől? Hiszen a 10 éves autók évente mennének műszakira. Tehát, minden 10 évnél öregebb autóval rendelkező ügyfél, pont ez miatt, évente 5 ezer forintnál többet fizet majd ki. Tehát, csak butítják, hülyítik az embereket. Mi volt akkor mikor bevezették az RKFA mérési rendszert a zöldkártyánál KB 2005.-ben? Diktátummal kötelezték a zöldkártyásokat, hogy vegyék meg az új műszereket. Az a beruházás 4,5 - 5 millióba került. És most? Most ezeket az NKH visszavásárolja tőlünk? Kapunk kártérítést? De nézzük a KÖKIR szoftver ügyét. Nagyon jó, hogy egy központi adatbázisból lehet dolgozni, nem kell felvinni a gépjárművek adatait. De..... De, vajon az NKH miért nem rögzítette a 4 évnél fiatalabb gépjárművek adatait az adatbázisban? Azokat miért a vizsgaállomások töltik fel? Ezzel az NKH időt, munkabért spórol. És mit csinált a "tisztelt" és nagyhatalmú NKH a KÖKIR bevezetésével egy időben? Diktátummal kötelezte a vizsgaállomásokat a szerződés módosítására, mely szerint bármely fél 30 napos határidővel felmondhatja a szerződést. Most aztán retteghetnek a vizsgaállomások. De a zöldkártyásoknál ilyen nincs! A "zöldkártyás szabályzat, törvény" rögzíti azokat az eseteket, amikor a zöldkártyás jogosultság egy vizsgáló helytől visszavonható, korlátozható, illetve bezárható. Tehát, véleményem szerint, semmilyen jogalapja nincs az NKH-nak, hogy megszüntesse a törvényi előírások szerint a zöldkártyás állomások, és az akkor KPM közötti megbízási jogviszonyt. (legalábbis én így tudom, gondolom.) De nézzük tovább. tudomásom szerint az országban KB 2500 zöldkártyás állomás működik. Sok cég ezek közül erre alapozta az egzisztenciájukat, megélhetésüket. A zöldkártya megszüntetésével az NKH KB 4 - 5 ezer munkanélkülit teremt majd. Továbbá, tudomásom szerint KB ezer műszaki vizsgaállomás üzemel. Akkor most nézzük azt, hogy a műszaki megvizsgálásnak, és a zöldkártyás vizsgálatnak is vannak technológiai idejük (20 perc). Mi történik, ha az összevont vizsgálat során a KB ezer vizsgaállomásra (beszabadul) a zöldkártya is? Hogyan fogják bírni a vizsgaállomások? Jönnek a sorban állások, a várakozások, a hetekre előre történő előjegyzések? Nem beszélve arról, hogy ha igazán ügyfélbarát egyablakos ügyintézést valóban bevetnék, akkor a műszaki vizsgaállomásoknak kéne adminisztratíve lecserélni a betelt forgalmi engedélyeket, sőt, még esetlegesen az új forgalmi rendszámokat is kiadni. Mi lesz a sorsa a 4 - 5 millióért beszerzett zöldkártyás műszereknek? Megy a levesbe? Van itt más gond is. Az ÁFA 5%-os emelése. Érdekes módon a törvényalkotók felemelték az áfa-t 25%-ra. De elfelejtették módosítani a zöldkártyás vizsgálatok hatósági díjszabását. Kérdésemre az NKH-nál azt válaszolták, hogy legyünk megértőek, és vegyük figyelembe, hogy jelen gazdasági helyzetben a lakosságot ne terheljük még azzal is, hogy a zöldkártya ára is emelkedik, hiszen a közhangulat, meg stb. Nem mellékesen jegyzem meg, hogy az utóbbi évek kötelező beruházásai ellenére, immár 4 éve nem emelkedtek a zöldkártyás felülvizsgálat árai. Nos, ez az Áfa emelés át nem háríthatósága éves szinten, és a megvizsgált gépjárművek számától függően, vállalkozásoknál 500 ezer és 1,5 millió forint árbevétel kiesést jelent azáltal, hogy a megemelt áfa-t, illetve az 5 %-ot, mi, vállalkozások, saját zsebből fizetjük be az államkasszába.
Az NKH ötletemberétől elhangzott az is, hogy a jelenlegi zöldkártyás állomások, ha megfelelnek a személyi, és tárgyi feltételeknek, akkor alanyi jogon megkaphatják a műszaki vizsgaállomás státuszát. Ez jó lenne, de..... De volna pár javaslatom. El kellene érni azt, hogy a zöldkártyás állomások azon beruházásokra, mely szükséges ahhoz, hogy műszaki vizsgaállomás státuszt kapjanak, ehhez kapjanak állami támogatást, lehetőleg vissza nem térintendőt. Pl. munkahely megőrzés miatt, fejlesztés, beruházás, korszerűsítés címszó alatt. Vagy kapjanak állami kamattámogatású hosszúlejáratú kölcsönt, melynek egy része vissza nem térítendő. Ne felejtsük el, hogy nem csak vizsgasort kell beszerezni, nem csak számítógépeket, szoftvereket kell vásárolni, hanem szinte kivétel nélkül át kell építeni a műhelyeket. Vagy a másik javaslatom, hogy az NKH fizessen kártérítést, azért, mert kényére, kedvére packázik a zöldkártya vizsgaállomásokkal, és felelőtlenül kötelezte arra őket, hogy 4 évvel ezelőtt jelentős, több milliós beruházásokat hajtsanak végre, most pedig egy hirtelen ötlettől vezérelve, ezt a jelentős beruházásokat a szemétbe dobatják velünk. És még egy adalék. A jelenlegi műszaki megvizsgálás technológiája, nem tartalmazza az RKFA mérési technológiát. A műszaki megvizsgálás során csak az emisszió kibocsátást kontrollálják. További népbutítás, hogy a zöldkártya összevonása a műszaki vizsgával, az EU irányelveknek, és előírásainak következménye. Igen, lehet, hogy így van, de az EU irányelvek, előírások azt is tartalmazzák, hogy az EU direktíváknál szigorúbb előírásokat alkalmazhatnak a tagországok, csak enyhébbet nem. Nos, kérdem én, a jelenlegi rendszer, az, hogy külön van zöldkártya, és külön műszaki megvizsgálás, ahol kontrollálják a környezetvédelmi értékeket, nos, ez mi ha nem szigorúbb, mint az EU szabályozás. Tehát, maradhatna minden a régiben. Amúgy szerintem ez az egész dolog a műszaki vizsga és a műszergyártó lobbi érdeke.
Köszönöm a figyelmeteket.
Somogyi Zsolt. sozso@calordaru.hu
Akos hozzászólása. 2009.10.06. 17:49 |
Evvel a témával már sokan mások is foglalkoznak... reméljük nem hiába.

Idézet:
... szeretném felhívni az érdekeltek figyelmét, hogy létezik a GVOE / Gépjármű Vizsgáztatók Országos Egyesülete / akik kifejezetten a vizsgaállomások érdekképviselete és tartják a kapcsolatot a hatóságokkal is.

 


Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat