Műszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdőoldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

Autós képek - Képek javításokról!

Igyekeztünk minden érdekes hibáról egy egy képet készíteni és egy kis kommentárral fűszerezni. Remélem tetszeni fog az összeállítás!
A képre kattintva nagyítva is megtekintheted a képet!

Amennyiben rendelkezel saját készítésű képpel, ami szintén érdekes, akkor azt elküldheted nekünk ide kattintva.

EGR Szelep

EGR SzelepA képen egy elkoszolódott megszorult EGR szelep látható. A szelepet meg kell tisztítani és meg kell járatni, hogy megfelelően működjön!

Kapcsolódó cikk:
EGR szelep hiba!
Világít a hibajelző lámpa! Mit tegyek?


Fojtószelep ház

Fojtószelep házA túlzott olajfogyasztású (kopott vagy konstrukció hibás) motoroknak jellemző betegsége, hogy elkoszolódik a fojtószelep. Főleg elektromos fojtószelep vezérlésű motoroknál okoz meghibásodást! Természetesen a mechanikus vezérlésnél sem előnyös a túlzottan szennyezett fojtószelep.


Alapjárati motor - IAC

Alapjárati motor - IAC Egyenlőtlen alapjáratot benzines gépkocsiknál (Opel) ez az alkatrész szokott okozni. Az alkatrész megtisztítása, és beállítása után a hiba meg szokott szűnni.


Injektor - befecskendező szelep

Injektor - befecskendező szelepA befecskendező szelepeknek (injektoroknak) a feladata a szívócsonkba (szeleptányérra) jutatni az üzemanyagot.

 


DOHC Vezérműszíj csere

DOHC Vezérműszíj csereA képen egy dupla vezérműtengelyes gépkocsi motorja látható (Opel Omega vezérmű). A bal felső "fogas" keréktől haladva óramutató járásával megegyezően: Szívó oldali vezérmű bordáskerék, kipufogó oldali vezérmű bordáskerék, vezető görgő 1, főtengely bordáskerék, feszítő görgő, vízpuma, vezetőgörgő 2.


SOHC Vezérmű

SOHC Vezérmű Egy vezérműtengellyel szerelt gépkocsi (Opel Astra F) vezérmű képe. A képen látható a vezérműtengely bordáskerék, főtengely bordáskerék, feszítő görgő és a vízpumpa.


Vezérműszíj szakadás

VezérműszíjHa nem cseréljük időben a gépkocsin a vezérmű garnitúrát, akkor így járhatunk. Sajnos ebben a sajnálatos esetben nem csak egy vezérműszíjat kell vennünk, hanem az esetek többségében egy hengerfej felújító készletet is.

Érdemes időben cserélni a vezérmű garnitúrát!


Vízpumpa folyás

VízpumpaA vízpumpa idővel elkopik és folyni kezd. A vízpumpák élettartamát jó minőségű fagyálló folyadék használatával tudjuk megnövelni!


Vízpumpán látható szivárgás

Vízpumpán látható szivárgás A vízpumpa közepén található egy furat, ahol távozni tud a hűtővíz abban az esetben, ha a tömbszelence átereszt. A furaton jól látható ahogy lecsapódik a fagyálló. Ha ilyet tapasztalunk, akkor az alkatrészt cserélni kell!


Szelepfészek és szelepek

Szelepfészek és szelepek A szelepek a kompresszió térben foglalnak helyet. A képen bal oldalt két kiszerelt szelep fészke látszik, illetve a jobb oldalon két elhajlott beragadt szelep. A szelep nyitva volt, mikor a dugattyú felért a felső holtpontra, ezért elhajlott.


Szelep felülről beszerelt állapotban

Szelep felülről beszerelt állapotban A szelepet egy rugó feszíti felfelé, ami egy rugótányéron fekszik fel. A rugótányért a szelepékek rögzítik a szelepszárra. A képen felülről a szelepszár tetejét és a rugótányért láthatjuk.


Szeleprugó

SzeleprugóEzek a rugók biztosítják, hogy a szelepek megfelelő erővel zárjanak hengerfejben, valamint azt, hogy a szelepzárás is megfelelő sebességgel történjen.


Szelep

SzelepA szelep elhajlását általában a vezérmű szakadása okozza. MIvel a vezérműtengely megáll ezért a szelep nyitva marad és a felfele mozgó dugattyú elhajtja.


Szelepszár szimering

Szelepszár szimering Ezen alkatrészek kopása okozza azt, hogy gázadáskor kékes füstöt bocsájt ki az autó. Természetesen a kék füstnek lehet más oka is!


Szelepék

SzelepékEz a kis alkatrész rögzíti a szelepszárat a rugótányérhoz.


Hidrotőke (Opel 8V)

Hidrotőke

A hidrotőke feladata a szelephézag minimálisra csökkentése és automatikus után állítása. Ezt a szerkezetet az olajnyomás működteti ezért is fontos, hogy hidrotőkés autókba a hozzá ajánlott olajat használjuk. Működése nagyban függ az olaj minőségétől!


Hidrotőke (Opel 16V)

Hidrotőke 16V

A képen egy 16 szelepes motor hirdotőkéje látszik szétszerelve. Hengerfej javításkor a tőkéket ki kell pucolni!


Szelephimba

Szelephimba

A szelephimba a vezérműtengely és a hirdotőke között helyezkedik el. Feladata, hogy a vezérmű bütyke által keltett erőt átvigye a hidrotőkére.


Szelep, rugó, szeleptányér, ék

Szelep, rugó, szeleptányér, ék Vezérmű alkatrészei látszanak a képen.
- Szelepek
- Szeleprugók
- Szeleptányérok
- Szelep ékek
- Vezérműtengely egy részlete:)


Víz és az olaj összefolyt (8V) - hengerfejtömítés hiba

Víz és az olaj összefolyt - hengerfejtömítés hiba

Ha átszakad a hengerfej tömítés ott ahol a víztér és az olajtér közel van egymáshoz, akkor a víz belekerül az olajba. Az vizes olaj elveszti kenőhatását ezért nem tudja megfelelően kenni az alkatrészeket. A vizes olajnak világosbarna színe van! Ha levesszük az olaj beöntő sapkát, akkor annak felületén is jól látható!


DOHC Hengerfej (16V)

DOHC Hengerfej (16V) Dupla vezérműtengelyes motor bontott képe. A szelepfedél leszerelése után ezt látjuk.


Vezérműtengely törés

Vezérműtengely A vezérmű tengely törés az egyik legkellemetlenebb hibák közé sorolható, ami előfordulhat egy autóssal, mivel az esetek többségében egy kisebb motorgenerállal jár a javítása. A műszaki vizsgán is követelmény az indítható motor!:)

 


Vezérműtengely

VezérműtengelyDOHC motor vezérműtengelye kiszerelt állapotban.

 


Elgörbült szelepek a hengerfejben

HengerfejHa elszakad a vezérmű szíj, akkor a dugattyú a legtöbb esetben elhajtja a szelepeket. A javítás igen költséges, mivel le kell venni a hengerfejet és ki kell cserélni a legtöbb alkatrészt. A képen az elhajlott szelepek jól láthatók!

 


Motorblokk

MotorblokkHa levesszük a hengerfejet, akkor ezt látjuk! A két szélső dugattyú felső állásban van még a két középső alsó állásban.

 


Lengőkar szilent

Lengőkar szilentA képen egy első trapéz hátsó lengőkar szilent látható, amit az idő vasfoga már jócskán megrágott. Sajnos ez a kor velejárója, cserélni kell!


Kormánymű

A képen egy megszorult kormánymű látható. A korányművek hibája általában az, hogy kikopnak és lógni kezdenek. A lógás miatt kopogó hangot hallatnak.


Hátsó lengőkar szilent

Hátsó lengőkar szilentA hátsó lengőkar szilent nagyon ritkán szokott oly mértékben elöregedni, hogy az cserére szoruljon. Jobbára erősebb agyagból készítik mint első testvérüket és kisebb igénybevételnek is van kitéve. Feladata a hátsó futóművet rögzíteni a karosszériához.

 

Hátsó rugótörés

Hátsó rugótörés Szerelőknek nem lepődnek meg ezen a képen. A régebbi Opel-ok és Daewoo-k mindennapos hibája a rugótörés. Rutinos vizsgáztató már sétál is hátra és nézi a rugók állapotát ezen típusoknál (Corsa, Astra, Nexia és társai). Tény hogy nem hosszú távra tervezték.


Féktárcsa

FéktárcsaA féktárcsa szélén jól látható a "vakrozsda" ami gátolja a fékpofa megfelelő felfekvését, ezáltal fékeink egyenlőtlenül és kevésbé fognak majd. Egy bizonyos mértékig a tárcsa esztergapadon szabályozható, de manapság a tárcsák cseréjével lehet a legszakszerűbben orvosolni a problémát. Új tárcsához új betéteket kell használni!


Fékpofa leválva

Fékpofa

A képen egy túlzottan elkopott hátsó fék látható! A jobb oldali fékpofa (ferodol) bevonata le van válva és ez életveszélyes! Egy nagyobb fékezésnél leszakadhat és a kerék leblokkol. Gondolom nem kel leírnom ezután mi következik. Egy jó nagy bukta. Ellenőriztessük fékeinket, hogy ne sodorjuk magunkat és másokat életveszélybe!


Kuplungszerkezet

KuplungszerkezetHa már csúszik a kuplungunk és nem cseréltessük ki, hanem tovább tapossuk a gázt addig még az autó nem mozdul, akkor ha szerencsénk van nem kell váltót is cserélnünk a szétrepülő szerkezet darabok miatt. A képen egy hanyag tulajdonos széttört kuplungszerkezete látszik.


Kuplungtárcsa

KuplungtárcsaA képen egy szegecsig elkopott kuplungtárcsa látszik. Némely esetben még a rugókat tartó ház is elreped!


Miért van két szelep a felniben?

Skoda kerék:) A képre kattintva nagyítva nézzük meg a képet! Keressünk egy kis furcsaságot! A felnibe számomra ismeretlen okból két szelep van szerelve! Mindkét szelepen keresztül lehet keréknyomást mérni! Csak arra tudok gondolni, hogy volt még egy luk a felniben és ezzel a megoldással lett "betömve". Vagy biztonsági megoldás?:))


Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat